« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سخنرانی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر در جمع مردم | خبرها 10 تير 1391
سخنرانی محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر در جمع مردم "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مصر دیروز(۹ تیر) با حضور در جمع میلیونی مردم قاهره در میدان التحریر این شهر، در برابر آنها سوگند یاد کرد و به مردم مصر وعده تشكیل یك دولت مدنی و مدرن را داد.

در این مراسم نمادین که به صورت هم‌زمان از سوری بسیاری از شبکه‌های خبری عرب‌زبان پخش شد، مرسی اعلام کرد که پیوندهای خود با مردم را به هیچ عنوان قطع نخواهد کرد و او رئیس جمهور همه مردم مصر است.

رئیس جمهور منتخب مصر در ادامه با بیان اینکه انتخاب من به عنوان رییس جمهوری مصر افتخاری عظیم است و به این تكلیف افتخار می كنم، به همه مردم مصر درود فرستاد و خطاب به حضار در میدان تاکید کرد میدان التحریر شاهد تولدی جدید برای مصر آزادی ها بود.

رئیس جمهور مصر خطاب به همه اقشار مردم این کشور به خصوص کسانی که سعی دارند اسلام‌گرایی وی را دلیلی بر ایجاد محدودیت‌ها علیه اهل فرهنگ و هنر، احترام خود را نسبت به اهل هنر، فرهنگ و اطلاع رسانی در مصر اعلام کرد و خطاب به تجمع میلیونی مردم در میدان التحریر گفت: شما صاحب حكومت هستید و منبع آن و شما صاحب مشروعیت هستید، شما منبع قدرتی هستید كه بالاتر از همه است.

مرسی بر ناتمام بودن انقلاب مصر تاکید و وعده تحقق همه اهداف آن را داد و با بیان اینکه هیچ قدرتی بالاتر از قدرت انقلاب نیست، گفت:هرگز كسی مانند ما از حقوق شما نمی كاهد، چرا که هیچ موسسه ای بالاتر از اراده مردم نیست.

وی در ادامه به صورت نمادین و آنگونه که خود وی یادآوری کرد به صورت رسمی در برابر مردم در میدان التحریر سوگند یاد کرد و گفت: عهد می‌بندم با خداوند و با شما كه نظام جمهوری را حفظ كنم.

رئیس جمهور مصر همچنین با اشاره به برخی محدودیت‌هایی که برای رئیس جمهوری این کشور توسط شورای نظامی پیش آمده، بدون اشاره به این شورا یادآور شد که بر سر هیچیك از اختیارات رییس جمهور كوتاهی نمی كنم و سپس به ناتمام بودن انقلاب در این کشور اشاره نمود و گفت: با شما در هر لحظه برای تحقق كامل اهداف انقلاب فعالیت می كنم.

محمد مرسی به دیگر موارد و برنامه‌های خود در دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و با محور قرار دادن موضوع روابط خارجی مصر گفت: مصر در روابط خارجی خود آزاد خواهد بود و هیچ جایی برای وابستگی به هیچ قدرتی نیست. مرسی در ادامه به صورت تلویحی به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره نمود و تصریح کرد: با پیام صلح آمدیم اما با قدرت ملتمان به هر گونه تجاوز پاسخ خواهیم داد.
بازديد:1803| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت