« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

دکتر محمد مرسی رئیس جمهور مصر شد | خبرها 5 تير 1391
دکتر محمد مرسی رئیس جمهور مصر شد

فاروق سلطان، رئیس کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: دکتر "محمد مرسی" رئیس حزب آزادی و عدالت وابسته به جماعت الاخوان المسلمین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر بر رقیب خود "احمد شفیق" نخست وزیر رژیم مخلوع حسنی مبارک پیشی گرفت و به عنوان رئیس جمهوری مصر برگزیده شد.

رئیس این کمیته تاکید کرد: محمد مرسی با 700 هزار رای بیتشتر توانست رقیب خود را پشت سر بگذارد و بر کرسی ریاست مصر تکیه بزند.

بنابر گزارش شبکه ماهواره ای الجزیره، این کمیته پس از بررسی شکایت های رسیده مبنی بر برخی تخلفات در انتخابات، نتایج رسمی این انتخابات را عصر امروز یکشنبه اعلام کرد.

هزاران نفر از مردم مصر ساعاتی قبل از اعلام نتایج انتخابات در میدان التحریر قاهره با سردادن شعارهایی اعلام می کردند: مرسی رئیس جمهور ماست.
"محمد مرسی عیسی العیاط"متولد سال 1951 استان الشرقیه مصر است. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی مهندسی فلزات از دانشگاه قاهره است و پس از آن از دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا مدرک دکترا گرفت. وی لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه قاهره و دکترای خود در مهندسی را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تر تیب در 1975، 1978 و 1982 گرفت. او از 1982 تا 1985 استادیار دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج بود. در این سال استاد دانشگاه زقازیق مصر شد. فرزندان او متولد کالیفرنیا و شهروند آمریکا هستند. این سیاستمدار مصری از سال 2000میلادی تا 2005 میلادی به عنوان نماینده پارلمان بود و در سال 2011 مصر، ریاست حزب آزادی و عدالت را در انتخابات پارلمانی برعهده گرفت.
بازديد:1430| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت