« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

لزوم توجه به اوقات فراغت فرزندان در ایام تابستان | خبرها 4 تير 1391
لزوم توجه به اوقات فراغت فرزندان در ایام تابستان
شیخ شافعی تشیخ خطیب نماز جمعه گیاهدان در سخنرانی نماز جمعه این هفته با اشاره به نعمت فرزندان و نقش فرزند در پرونده اعمال پدر و مادر بر تربیت صحیح آنها توسط پدر و مادر تاکید کرد و اولین مسئولیت در تربیت فرزندان را متوجه پدر دانست .
ایشان در صحبت های خود گفتند: اگر می خواهیم فرزندانمان نور چشم ما باشند باید در تربیت درست و صحیح آنها بکوشیم بخصوص پدر و مادر که پدر مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد او اولین مسئول است چون تسلط کامل بر خانواده دارد. باید نسبت به فرزندان توجه خاص داشته باشد، رفت و آمد ، نشست و برخاست آنها را کنترل کند و از اسباب انحراف آنها بخصوص در عصر حاضر که اسباب و زمینه های انحراف و هلاکت و بدبختی فراوان است ، کانالهای ماهواره ای ، انواع سیدیهای مبتذل و... . باید در تربیت فرزندان دقت کرد اگر نسبت به فرزندان بی توجه باشیم و آنها را به حال خودشان رها کنیم خسارت آشکاری به ما می رسد چنانکه خداوند متعال می فرماید: « قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ » بگو : زيانكاران و بیچارگان واقعي كساني هستند كه هم خود و هم خانواده و وابستگان خود را ، در روز قيامت زيانبار كنند . هان ! زيان آشكار واقعاً همين است.
شیخ شافعی تشیخ در قسمتی دیگر از صحبتهایشان با اشاره به یکی از بزرگترین نعمت های اخروی افزودند: فرزندان می توانند مایه ی روسفیدی و چشم روشنی ما در دنیا و آخرت باشند، انیس و همنشین ما در دنیا و آخرت باشند خداوند متعال می فرماید: « وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ »
می فرماید: كساني كه ايمان آورده اند ، راه روشن و صراط مستقیم را در پیش گرفته اند و فرزندانشان از ايشان در ايمان آوردن پيروي كرده اند ، ( در بهشت ) فرزندانشان را به آنها ملحق خواهیم کرد بي آنكه ما اصلاً از عمل آنها چيزي بكاهيم چرا كه هر كس در گرو كارهائي است كه كرده است .
خداوند بزرگترین نعمت خود را به آنها عطا می کند و آن نعمت، انس و الفت و تجمع دلهاست که شخص از دیدن نسل و ذریه خود خوشحال می شود و از همنشینی با آنها لذت می برد.
بازديد:1598| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت