« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور اساتید مدرسه اسماعیلیه | خبرها 16 دي 1402
برگزاری نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور اساتید مدرسه اسماعیلیه

نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر باوقار مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان، روحانیون ،مدرسین و طلاب اهل سنت استان هرمزگان در سالن حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

برگزاری نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور اساتید مدرسه اسماعیلیه

این نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با مجری گری شیخ محمد تشیخ از عالمان اهل سنت هرمزگان و مدرس مدرسه اسماعیلیه اجرا گردید.

برگزاری نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور اساتید مدرسه اسماعیلیه

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادی زاده،نماینده ولی فقیه استان هرمزگان در نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) با حضور خانواده علمای اهل سنت هرمزگان برگزار شد گفت:نقش و کانون خانواده یکی از مهمترین مسائل روز جهان امروز است، چرا کانون خانواده اسلامی را هدف گذاری کرده اند زیرا غربی ها تمام همت شان را گذاشته اند که قداست واژه مادر را بگیرند و تنها راه حل آن را این میدانند که بانوان کشور ایران را به سوی بی عفتی و بی حیایی بکشانیم و واژه مادر دیگر مقدس نداند .

وی افزود:شرایط بسیار سختی در جامعه اسلامی است و خودتان اشرافیت دارید، مسئولیت مادر اینگونه مسائل سنگین و سنگین تر شده است ،مبادا این اجازه را دهیم که جامعه غرب در خانواده های کنونی ما رسوخ پیدا کنند و نقش و تربیت فرزندان ما را به دست گیرند.

برگزاری نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور اساتید مدرسه اسماعیلیه

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده اظهار کرد: در روز بزرگداشت ثبت احوال با توجه به اینکه استان ما دوم و سوم استان جوان قرار دارد موضوع خوشایندی است، اما در بحث طلاق استان در شرایط مطلوب نیست و برخی شهرها استان چه غرب استانمان که جامعه اهل سنت را تشکیل داده چه مرکز استان شیعه هستند در آمار طلاق فرقی ندارد بلکه این موضل بسیار سنگین و دامن گیر کل جامعه شده است که باید فکری به حال آن باشیم، وظیفه ماست در این موضوع همت و تلاش خود را بیشتر کنیم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به بحث سن ازدواج و فرزند آوری در استان گفت: سن ازدواج و فرزندآوری به سمت بالاست به سمت و سوی می رود که شاهد کاهش روز افزون آن هستیم و این زنگ خطری برای آینده کشور است.

نماینده ولی فقیه استان هرمزگان خاطر نشان کرد: باید وضعیت خانواده توجه ویژه ای داشته باشیم و خصوصا افرادی که تازه ازدواج کرده اند که هنوز به عواطف و احساسات غلبه دارد و از سطح توقعات بسیار بالایی برخوردار هستند در زندگی خود با مشکل مواجه خواهند شد و باید این سطح توقع و مشکلات زندگی را خود افراد با گفتگو حل نمایند.

برگزاری نشست خانواده اسلامی در سایه انقلاب اسلامی با حضور اساتید مدرسه اسماعیلیه
بازديد:364| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت