« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری دوره کارآموزی روحانیون شوافع به میزبانی مدرسه حج هرمزگان اسماعیلیه | مدرسه حج روحانیون 4 آذر 1402
برگزاری دوره کارآموزی روحانیون شوافع به میزبانی مدرسه حج هرمزگان اسماعیلیه

دوره کارآموزی روحانیون کاروان‌های حج شوافع کشور توسط مدرسه حج گیاهدان قشم استان هرمزگان برگزاری شد.

این دوره با شرکت 64 نفر از کارآموزان ویژه شوافع که از استان‌های هرمزگان، فارس ، بوشهر، کردستان و کرمانشاه دعوت شده بودند به مدت 6 روز برگزار گردید.

اساتید در موضوعات مختلف در این دوره به تدریس و آموزش می پردازند، در روز اول مناسک عمره مفرده به صورت عملی به خادمان فرهنگی آموزش داده شد، اجرای مناسک عملی حج به صورت کارگاهی با پوشش لباس احرام و با نصب ماکت کعبه شریفه در مجتمع فرهنگی، اقامتی و تجاری ارسلان اجرای مرحله به مرحله اعمال عمره مفرده به صورت کارگاهی برگزار شد.

عوامل و دست اندرکاران مدرسه حج گیاهدان قشم با تدارک و عملیاتی کردن مشاعر مقدسه در فضای باز با نصب چادرهای مختلف در محدوده مثالی عرفات و منا هچنین در مشعر با تدارک سنگریزه برای رمی جمرات در منا آماده کرده اند.

این دوره در تاریخ 20/08/1402 الی 25/08/1402 به مدت 6 روز در مجتمع فرهنگی، اقامتی و تجاری ارسلان برگزار شد.

در روز اول این برنامه کارگاهی، مناسک عمره مفرده به صورت عملی آموزش داده شد.

لازم به ذکر است با توجه به تعطیلی عمره از سال 1394 امکان برگزاری عمره کارآموزی برای این افراد میسر نبود، لذا این دوره دوم کارآموزی بعد از چنارلی است که به صورت کارگاهی برگزار شده است.

اجرای مناسک عملی حج به صورت کارگاهی با پوشش لباس احرام در فضای باز با نصب چادر در محدوده مثالی عرفات و منا همچنین در مشعر با تدارک سنگریزه برای رمی جمرات منا، برگزار شد.

روز دوم این برنامه کارگاهی مناسک حج به صورت کامل به همراه سوالاتی که مطرح می شود، عملی آموزش داده شد.

لازم به ذکر است آزمون به صورت کارگاهی درعصر هر روز برگزار می شد و قبول شدگان در کل آزمون های کارگاهی معرفی به اعزام می شوند.

بازديد:233| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت