« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

جایگاه ویژه ی حضرت فاطمه رضی الله عنها در میان اهل سنت | خبرها 22 ارديبهشت 1391
جایگاه ویژه ی حضرت فاطمه رضی الله عنها در میان اهل سنت
به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین مریدی به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن افزود: حضرت فاطمه(س) در طول زندگی کوتاه خود به عنوان دختر، همسر و مادر در شرایط و موقعیتهای مختلف برخوردهای بسیار آگاهانه و هوشمندانه ‌ای داشت و همواره یاوری بی ‌همتا برای حراست از ارزشهای اسلامی بود.

وی بیان داشت: فاطمه زهرا(س) در تقوا، سیاست، دیانت، همسرداری، مادری، ولایت مداری و پاسداری از حریم ولایت همواره الگویی برای زنان عالم است.

مریدی ادامه داد: ایشان به عنوان یک همسر، به شایستگی و با مجاهدت و بزرگواری تمام، با امیرالمؤمنین همراه و همگام بود، به طوری که لحظه ای آن حضرت را تنها نگذاشت.

وی یادآور شد: در جامعه امروز که تمام زنان هر کدام به نحوی در جامعه مشغول به کار و فعالیت هستند با حفظ ارزشها به فعالیتهای خود ادامه دهند تا حرمت و احترام زن در جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مریدی افزود: ترویج حجاب و صیانت از کرامت انسانی زنان از پیامهای الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) است که باید زنان مسلمان به ویژه زنان ایران به آن توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: همه پیروان حضرت زهرا(س) می توانند از الگو بودن این بانوی بزرگوار در مسائل تربیتی و اجتماعی بهره گیرند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : حضرت فاطمه زهرا دختر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت دارد و این احترام و جایگاه ویژه در روایات و همچنین منابع مختلف مکتوب اهل سنت بارها مورد توجه قرار گرفته و بر آن تاکید شده است
بازديد:1528| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت