« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد. | خبرها 23 ارديبهشت 1402
همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد.

همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکترباوقار ،مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان،علما و مدرسین اهل سنت استان هرمزگان برگزار گردید.

در این همایش شیخ عبدالرحیم خطیبی ، امام جمعه اهل سنت قشم ،سید عبدالجلیل قتالی ،امام جمعه اهل سنت بندر خمیر ، شیخ حسین توانا خطیب نماز جمعه اهل سنت هرمزگان و حجت الاسلام دکترباوقار ،مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان سخنرانی کردند.

همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد.

سید عبدالجلیل قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرخمیر در همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان گفت:اولین معلم ذات اقدس باری تعالی است و دومین معلم پیامبر مکرم اسلام هستند.

وی افزود:اولین پیامی خداوند به پیامبر (ص) نازل نمود اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ (بخوان به نام پروردگارت که آفرید) قصد این پیام و آیه براساس علم و دانش و معرفت است.

خطیب نماز جمعه اهل سنت هرمزگان اظهار کرد:این هفته را تبریک عرض می کنم و امیدوارم از مسئولیت های مهمی که بر عهده ماست بتوانیم ایفا نقش کرده باشیم.

شیخ قتالی در ادامه سخنان خود بیان کرد:معلم محور تحول و دگرگونی است،ارزش معلم در نزد خداوند از چنان کرامتی در جامعه برخوردار است و در کنار فرشتگان ، علما ومعلمین قرار دارندکه این نشانه کرامت انسان های عالم و اندیشمند می باشد.

وی افزود: مهمترین عامل ایجاد تحول در جامعه امروز ترویج ارزش های کرامت انسانی است و در هر جامعه ای و کشوری خواسته باشد به رشد و تعالی رسد از آموزش و پرورش خود شروع کرده است، اگر مستقیما برای رشد و ترقی اول از ارزش های نظامی ،فرهنگی ، توسعه و رشد اقتصادی نمی توان وارد شد، از ابتدا از میز و نیمکت های کلاس های درس آعاز نمود.

عالم اهل سنت هرمزگان تاکید کرد:بالا ترین رشد و شکوفایی کشورهای همچون فلاند و ژاپن از آموزش و پرورش آغاز نموده اند و هم اکنون با رشد بالایی در جهان شناخته شده اند.

وی افزود: یکی از دغدغه های جامعه امروز تعلیم و تربیت است که دین ستیزی و اسلام گریزی به عنوان یک واقعیت لمس می شود و بسیار در آینده نچندان دور در جهان و حتی در کشور خودمان رسیده و جوانان و خانواده از دین سوالات گوناگونی در خصوص دین شنیده می شود که این یک دغدغه ای بزرگی استو ماباید پاسخگویی به سوالات باشیم

شیخ قتالی تاکید کرد:با توجه به اینکه دیده می شود جوانان اروپایی که هیچ درک و مبنایی از دین و اسلام نمی دانستند اما با تحقیق و پژوهش ها در خصوص دین و اسلام داشته اند به دین رجوع کرده و مسلمان شده اند اما متاسفانه کشورهای اسلامی جوانان از دین گریزان شده اند.

خطیب نماز جمعه اهل سنت هرمزگان خاطر نشان کرد:ما نمی توانیم با تند گویی و بدخلقی دین را به جامعه القاء کنیم باید از روش های صحیح و عقل و منطق وارد شویم و این پدیده بی هویتی در جوانان که رخ داده بسیار خطرناک است که جوان نسبت به خود بیگانه شدند و این نتایج ثمره دین ستیزی و دین گریزی است و باید به دنبال راه حل خوب و محکمی برای جامعه کنونی داشته باشیم.

همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی،امام جمعه اهل سنت قشم در همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان با اشاره به نقش مدرسین گفت: سرچشمه امور دینی و تربیتی در راس شغل مدرسین قرار دارد و باید تمامی ما معلمین و مدرسین به این موضوع مهم نوجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود:پیامبر هشدار داده است با اعمال صالح پیشی بگیرید و از فتنه های تاریک فضا را مه آلود دور شوید و در فضای تاریک این فتنه ها بصیرت را از انسان می گیرد.

شیخ خطیبی اظهار کرد:شرایط جامعه امروز با خودبافتگی ها ، شبهات فکری و عقیدتی ، شبه افکنی در انسان و جوانان به شدت ایفا می شود و از طرف دیگر مشکلات معیشتی بر آن تشدید می‌کند.

عالم اهل سنت هرمزگان عنوان کرد:پیامبر(ص) در زمان خود از فقر و کفر جهالت های زمانه خود به خداوند پناه می برد‌.

شیخ خطیبی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحران هویت مسئله جدی که در جامعه امروز بسیار رخ داده است گفت: جوانان دچار بحران بی هویت شده اند و اصالت دینی را فراموش کرده است .

وی افزود: ما باید با تلاش ، برنامه ریزی بیشتر و روش جدیدتر در دین ارائه و معرفی نمایم تا بتوانیم این خلاء های را از بین برد،تقویت و تزکیه در جامعه با اعمال صالح پیشی بگیریم در خط ریل هدایت قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت قشم اظهار کرد:سوره مائده و بقره در ارتباط با مشرکین بیان و برای هدایت انسان است ، همه کسانی که دین خدا را تکذیبت کردن در جهل قرار داشته اند.

شیخ خطیبی خاطر نشان کرد:باید جاذبه ها و نقاط قوت و زیباهای دین و همه انسان ها بشناسانیم با تمام وجود شیفته دین خواهد شد و این جهالت در مقابل عقل و برطرف شود و این موضوعات بر دوش مدرسین اهل علم گذاشته شده است.

در ادامه این همایش از ۲۶ نفر از مدرسین نمونه اهل سنت هرمزگان تجلیل شد.
همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد.

همایش تجلیل از مدرسین نمونه مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان برگزار شد.
بازديد:2553| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت