« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شیخ احمد امین صالحی | مشاهیر اهل سنت جنوب 27 دي 1401
شیخ احمد امین صالحی

شیخ احمد امین صالحی (رحمه الله) فرزند ارشد شیخ محمد شریف صالحی (رحمه الله) از علمای برجسته و شهیر جزیره قشم ، در خانواده ای مشهور به علم و زهد در شهر رمکان جزیره قشم دیده به جهان گشود.

پدر بزرگوارشان از علمای مطرح و از شاگردان برجسته شیخ محمد اسماعیلی (شیخان) بودند که در مدرسه اسماعیلیه تلمذ داشتند.

شیخ احمد امین از همان دوران کودکی در جلسات وحلقات علمی که پدر بزرگوارشان دایر نموده بود شرکت می کرد و مورد رعایت وعنایت خاص پدر بزرگوارشان قرار گرفته بود تا جائی که بیشتر امهات کتب مراجع از فقه ، تفسیر ، حدیث و صرف ونحو و بلاغت را نزد ایشان فرا گرفت.

ایشان پس از وفات پدر بزرگوارشان سرپرستی مدرسه علوم دینیه صالحیه رمکان را عهده دار گردید و به عنوان مدیری فعال در مدرسه نامبرده مشغول مدیریت و تدریس شدند.

شیخ احمد امین نیز مانند پدر بزرگوارشان برای تشنگان علوم شرعی همواره حلقات علم در مدرسه دینیه صالحیه دایر کرده بودند و روزانه مردم منطقه برای حل مسائل شرعی به ایشان مراجعه می کردند و همواره همچون پدر در طول عمر کوتاه خود سعی در قضاوت و حل نزاع های محلی اهالی جزیره داشت.

یکی از خدمات بزرگ ایشان مسئولیت کاروانهای حج و عمره برای زائران بیت الله الحرام بود که با توجه به تسلط کامل ایشان به احکام و مناسک حج بعنوان مرجع مردم و روحانیون محسوب می شدند.

شیخ احمد امین صالحی پس از عمری تدریس و خدمت به علت ابتلا به کرونا در 28 مرداد 1400 چشم از جهان فروبست و دعوت حق را لبیک گفت.

در پی درگذشت شیخ احمدامین صالحی جمع زیای از مردم و مسئولین استان هرمزگان و شهرستان قشم در پیام هایی جداگانه ابراز همدردی خود را اعلام کردند و در مراسم وداع با ایشان شرکت نمودند.

خداوند ایشان را غریق لطف و رحمت خود نماید.
بازديد:261| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت