« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری مراسم جشن میلاد نبی (ص) و تجلیل از اساتید و ائمه جمعه | خبرها 25 دي 1401
برگزاری مراسم جشن میلاد نبی (ص) و تجلیل از اساتید و ائمه جمعه

مراسم جشن میلاد نبی صلی الله علیه و آله و سلم و تجلیل از اساتید برتر مدرسه اسماعیلیه و ائمه جمعه شهرستان قشم به همت شیخ شافعی تشیخ مدیریت محترم مدرسه اسماعیلیه در مسجد مدرسه برگزار شد . در این مراسم باشکوه که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین برگزار شد پس از مولودخوانی و خیر مقدم مدیریت مدرسه ،آقایان افشار فتح اللهی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم ، حجت الاسلام حاجبی امام جمعه قشم ، شیخ عبدالرحیم خطیبی ، حجت الاسلام هادی اکبری مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخن پرداختند.

افشار فتح الهی با بیان این مطلب در مراسم جشن میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت در مدرسه علوم دینی اسماعیلیه روستای گیاهدان، اظهار داشت: قرن هاست که مسلمانان مذاهب مختلف در جزیره قشم با وحدت و همراهی کنار یکدیگر برای پیشرفت تلاش می کنند و امروز اتحاد قشم یک الگوی مثال زدنی برای جهان اسلام است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان با نقشه های جدید به دنبال آسیب رساندن به وحدت میان مردم هستند و فتنه گری های آنها ادامه دارد، اما آگاهی و هوشمندی مردم مانع به نتیجه رسیدن این دشمنی ها می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در دوران دفاع مقدس، تحریم های اقتصادی و فتنه های مختلف، مردم ایران اسلامی در سایه هدایت و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب توانسته اند با حفظ اتحاد پیروز میدان باشند.

به گفته فتح الهی؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی از روز نخست با تکیه به خواست مردم پیش آمده و امروز موفق شده است تا الگوی موفقی از مردم سالاری دینی را به دنیا معرفی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلاتی در زمینه های اقتصادی وجود و حق اعتراض و انتقاد نیز توسط تمامی مسئولان به رسمیت شناخته می شود، گوش شنوا نیز در کشور وجود دارد و ملت ایران با تکیه بر خداوند و تحت رهبری مقام معظم رهبری از رذالت دشمنان عبور کرده و مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.


حجت الاسلام هادی اکبری، مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نیز در این مراسم گفت: قشم همیشه الگوی وحدت و اتحاد میان مذاهب در کشور بوده است و نخبگان و علما در ایجاد این وحدت نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تفرقه و جدایی و ایجاد نفاق در جوامع اسلامی موجب عقب ماندگی و تسلط دشمنان می شود و علما و افراد صاحب تریبون باید برای استحکام وحدت میان مردم تلاش کنند.

مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری افزود: در دنیای امروز برجسته کردن مفهوم اسلامیت و اتحاد امت اسلام بجای مذاهب مختلف برای وحدت مسلمانان دارای اهمیت زیادی است.

حجت الاسلام اکبری در پایان با بیان اینکه هر نظر و حرفی که ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریخت است، تصریح کرد: مساله جهاد تبیین در حوزه وحدت و آشنایی جوانان برای جامعه امروز ضرورت دارد.


حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: برگزاری جشن های مردمی هفته وحدت و مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) یکی از نقاط قوت در جامعه اسلامی ایران بوده که دارای اهمیت بالایی است.

وی با بیان اینکه مومنین برادران هم هستند، ادامه داد: تمامی علما و نخبگان و افراد صاحب تریبون در نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز بر ضرورت شکل گیری وحدت میان مردم تاکید دارند.

امام جمعه شهرستان قشم افزود: وقتی انسان ها در جامعه اسلامی خیرخواه برادر خود باشند، اجتماع از نفاق و تفرقه دور شده و دروغ و کبر و بدبینی که آفت های وحدت هستند از میان برداشته می شود.

حجت الاسلام حاجبی در پایان تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی میدان دار و ستون ایجاد اتحاد در کشور بودند.


همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم بیان کرد: امروز همه ما باید شکرگزار نعمت ایمان، هدایت، اخوت و از همه مهمتر وحدت و اتحاد میان مسلمانان باشیم.

وی در پایان گفت: رسیدن مسلمانان به وحدت نیازمند آشنایی بیشتر با آموزه های سیره رسول اکرم (ص) است که باید برای معرفی بهتر آن در جامغه تلاش کرد.

بازديد:2606| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت