« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شیخ ابراهیم ابراهیمی به عنوان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد قشم منصوب شد | خبرها 6 آذر 1400
شیخ ابراهیم ابراهیمی به عنوان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد قشم منصوب شد

آیین معارفه مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد قشم برگزار شد در این مراسم که روز چهارشنبه برگزار شد، شیخ ابراهیم ابراهیمی «مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه» به عنوان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد قشم منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حامد علم‌الهدی، مشاور عالی رییس دانشگاه آزاد کشور در امور تقریب مذاهب اسلامی در ابتدای این مراسم گفت: بنده این توفیق را داشتم که حدود ۲ دهه در امر تقریب مذاهب اسلامی در مجمع جهانی تقریب، درکنار سه دبیرکل به عنوان معاون حضور داشتم و باتفکر ایشان آشنا شدم.

وی افزود: به عنوان یک طلبه شیعی که فقط در حوزه علمیه قم تحصیل کردم وقتی وارد مجمع جهانی تقریب شدم آموزه‌های جدیدی را فراگرفتم.

مشاور رییس دانشگاه آزاد قشم با بیان اینکه موافقان و مخالفان تقریب همواره وجود دارند گفت: انسان‌های تندرو و افراطی هم در بین شیعه و هم در بین سنی وجود دارند و در ایام هفته وحدت به مسائل دیگر دامن می‌زنند.

وی اضافه کرد: برای برادر عزیزم شیخ ابراهیمی که هم اهل قلم هست و هم اهل بیان آرزوی موفقیت می‌کنم.

دکتر علی سروری مجد، دبیر شورای راهبردی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اقدام عملی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی گفت: در دوره جدید مدیریتی هم از ظرفیت برادر ارجمند، آقای علم‌الهدی و ظرفیت دانشگاه استفاده شد که اقدام عملی در زمینه قریب مذاهب صورت بگیرد نه اینکه صرفا یک دفتر در تهران وجود داشته‌باشد که اگر یک عالم از سراسر کشور مراجعه کرد کسی پاسخ او را بدهد.

وی افزود: در حدود ۲ سال گذشته ۲۲ دفتر مطالعات تقریبی تا به امروز تاسیس شده‌است که در عرصه عمل در حوزه تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی ورود کند.

دبیر شورای راهبردی تقریب مذاهب در ادامه اظهار کرد: دانشگاه دیگر صرفا مکانی برای گرفتن مدرک دانجشو نیست بلکه مکانی برای حل مسائل اجتماعی است.

وی اضافه کرد: این دفاتر نقش ترغیب و ترویج دیپلماسی تقریب، مسائل اجتماعی و سیاسی مربوط به مسائل تقریب را دارند تا در نهایت استانی بالنده در کشور داشته‌باشیم.

شیخ ابراهیم ابراهیمی به عنوان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد قشم منصوب شد

در ادامه پروفسور احسان کامرانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم ضمن تشکر ویژه از شیخ ابراهیمی بابت فعالیت در حوزه تقریب مذاهب در استان گفت: شیخ ابراهیمی در حوزه تقریب مذاهب در استان هرمزگان کارهای بزرگی انجام دادند.

وی افزود: خوشبختانه در دانشگاه آراد اسلامی استان هرمزگان ما چندین جلسه در قشم در خدمت بزرگواران بودیم که خود آقای ابراهیمی این گزارش را خواهند داد.

کامرانی در ادامه اخوت و برادری بین مذاهب اسلامی قشم را مثال‌زدنی دانست و عنوان کرد: تقریب مذاهب اسلامی در قشم از گذشته هم به همین صورت بوه‌است و بزرگوارانی که در جزیره قشم در این زمینه فعالیت می‌کنند در کشور زبانزد هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه مسائل علمی و تبیین وظیفه خود می‎دانیم که کمک کنیم تا تقریب مذاهب اسلامی تقویت شود و باسرعت پیش برود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی، امام جمعه شهر میناب و مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع تقریب گفت: در دانشگاه‌ها چون مراکز علمی هستند مباحث تقریبی باید مانند همه حوزه‌های علمیه، زمینه‌ها و مبانی تقریب را به کارکنان، اساتید و دانشجویان تبیین کنیم تا یک فرهنگ در این خصوص ایجاد شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها دیگر هم در حوزه تاسیس مراکز تقریب از دانشگاه آزاد اسلامی الگو خواهندگرفت و مراکز تقریب را راه‌اندازی خواهندکرد.

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان یادآور شد: انتظار می‌رود در دانشگاه آزاد رشته‌های تقریبی مثل دانشگاه مذاهب تدریس شود.

شیخ ابراهیم ابراهیمی به عنوان مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد قشم منصوب شد

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم هم در این آیین معارفه ضمن اشاره به موضوع تقریب گفت: دلنشگاه باید پرچمدار و طلایه‌دار اندیشه و علم باشد اما گاهی به جای تقریب ما تخریب را مشاهده می‌کنیم که در جامعه ما زیبنده نیست.

وی افزود: آوردن تقریب به دانشگاه و حوزه‌های دیگر را مبارک می‌دانیم.

امام جمعه اهل سنت قشم در ادامه اظهار کرد: در حوزه وحدت اسلامی کسانی که احیانا ساز مخالف می‌زنند یا گاهی ندای مخالف وحدت سر می‌دهند، چوب احساسات خود را که کنترل‌نشده خود را خورده‌اند و سد راه وحدت امت اسلامی می‌شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: به چهره موجه علمی و حوزوی و دانشگاهی جناب شیخ ابراهیمی که گزینه بسیار خوبی برای دفتر تقریب در دانشگاه آزاد اسلامی هستند را تبریک می‌گویم.

در پایان جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم هم با بیان اهمیت جایگاه مهم تقریب در دانشگاه گفت: انسان به عنوان یک موجود نامیرا مرتبه والایی خود را از روح قرار داده‌است و این روح همان روحی هست که خدا در او دمیده است.

وی افزود: اگر انسان مرتبه والای وجود خود را درک کند، از بسیاری از مسائل بسیار ساده که اسباب اختلاف مذاهب هست حل می‌شود.

امام جمعه شهرستان قشم در پایان گفت: برای بحث درخصوص این مسائل و مرتبه روح انسان هیچ جایی بهتر از دانشگاه و مراکز علمی نیست.

در پایان این مراسم هم‌چنین دفتر تقریب دانشگاه آزاد قشم افتتاح شد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام و المسلمين سيدحامد علم الهدی،مشاور عالی رييس دانشگاه آزاد در امور تقريب مذاهب،دكترعلي سروری مجد،رييس مركز رياست دانشگاه آزاد، دكتر داوری،دبير كارگروه تخصصی تقريب و دكترمحمد نخی،رييس اداره دوره هاي آموزشی مجمع جهانی تقريب در این جلسه حضور داشتند.

منبع: حرانیوز
بازديد:610| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت