« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری نشست ائمه جمعه اهل سنت شهرستان قشم | معاونت اجتماعی 3 مهر 1400
برگزاری نشست ائمه جمعه اهل سنت شهرستان قشم

به اهتمام ریاست محترم شورای روحانیت اهل سنت شهرستان قشم جناب شیخ عبدالرحیم خطیبی حفظه الله اولین نشست ائمه جمعه اهل سنت شهرستان قشم در سال 1400 با حضور ائمه جمعه شهرها و روستاهای جزیره در سالن اجتماعات مدرسه اسماعیلیه در روز پنجشنبه اول مهر ماه برگزار شد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه و ریاست شورای روحانیت شهرستان قشم و شیخ محمد صالح امینی از سخنرانان این جلسه بودند و در ضمن جلسه ائمه جمعه مطالب خود را بازگو کردند.

شیخ محمد صالح امینی و شیخ عبدالرحیم خطیبی در صحبتهایشان با اشاره به تعطیلی نماز جمعه در ایام بحرانی بیماری کرونا آنرا یک عذر شرعی و ضرورت دانسته و بر کوته نظری بعضی افراد در عدم پذیرش این مساله تاکید کردند.

شیخ محمد صالح امینی افزودند: خدا براساس نیت افراد به آنها پاداش می دهد و همه ی مومنین مأجور هستند.

برگزاری نشست ائمه جمعه اهل سنت شهرستان قشم

شیخ عبدالرحیم خطیبی ضمن خیر مقدم به حضار، مسائل مختلفی که دغدغه شورای روحانیت است و ائمه جمعه باید به آن اهتمام دهند را بازگو کردند و نسبت به آسیب های اجتماعی مثل طلاق و خودکشی و روی آوری جوانان و نوجوانان به مواد مخدر و ترک تحصیل آنان که آمار افزایشی در سطح جزیره داشته هشدار دادند.

استماع نکته نظرات ائمه جمعه و بیان مشکلات شهرها و روستاهای جزیره بخش بعدی این همایش بود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی با تاکید بر مطالبه گری ائمه جمعه در حل مشکلات جامعه ، پیشنهاد حضور مسئولین و پاسخگویی آنها در جلسات ائمه جمعه دادند.

بازديد:867| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت