« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شيخ سيد محمد حسيني | مشاهیر اهل سنت جنوب 29 فروردين 1391
شيخ سيد محمد حسيني


سید محمد حسینی، سال 1353 چشم به‌ جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی‌اش را در روستای قلات از توابع بخش اوز استان فارس و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در شهرهای اوز و بندرعباس گذراند. وی دانشنامه‌ی لیسانس خود را در تهران اخذ کرد و موفق به گذراندن کارشناسی ارشد در رشته‌ی الهیات در تهران شد.

وی از سال 1378 استاد مدارس عالی دینی شهرهای اوز و خنج بود. از سال 1381 دچار بیماری طاقت‌فرسایی شد که با صبر و شکیبایی تا آخرین لحظات این بیماری را تحمل کرد و با صبری جمیل، توانست اجری عظیم را برای آخرت خویش ذخیره کند.

سیدمحمد حسینی، استاد مدارس دینی اهل سنت جنوب، روز شنبه 5 فروردین 1391به رحمت ایزدی پیوست.مراسم خاکسپاری سیدمحمد حسینی با حضور مسئولان بخش اوز، اهالی روستای قلات و روستاهای همجوار، مدرسان، علما و معتمدان مناطق خنج، اوز و صحرای باغ، در روز شنبه 5 فروردین 1391 برگزار شد.

شیخ محمد صالح انصاری سخنگوی هیأت فتوای اهل سنت جنوب، پس از پایان دفن جنازه‌ی استاد حسینی، ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان مرحوم، به موضوع هدایت از دیدگاه قرآن پرداخت و در پایان اهل صبر را از جمله هدایت شدگان ذکر کرد. وی به اخلاق نیکوی مرحوم سید محمد اشاره کرد که چگونه در تعلیم و تربیت صبور و آرام بود و چگونه در مقابل این بیماری از خود صبر و آرامش نشان داد و هرگز بی‌تابی نکرد.
سیدحیدر کاملی نیز به نمایندگی از مجتمع دینی اهل سنت خنج و اهالی شهر خنج، ضمن طلب مغفرت از درگاه‌ خدا برای آن مرحوم و عرض تسلیت به‌ بازماندگان، از خدمات و فعالیتهای وی، تشکر و قدردانی نمود.

از خداوند براي ايشان علو درجات را خواستاریم.
بازديد:2371| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت