« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

موفقیت از آن شماست | مجله شیخان 7 فروردين 1389
پنج اصل برای بیان نتایج زندگی

۱- به نتیجه زندگی مثبت بنگرید.

2- تا جایی که می توانید خاص باشید.

۳- برای نتیجه خود معیاری مشخص کنید.

۴- تحت کنترل عمل کنید.

۵- برای تحقق هدف برنامه ریزی کنید.

یکی از چیزهای ثابتی که در زندگی وجود دارد، نتایجی هستند که همیشه ایجاد می شوند. اگر با آگاهی تعیین نکنید که چه نتایجی را می خواهید بوجود آورید امکان دارد محرک های خارجی مثل یک مکالمه ، فیلم تلویزیونی حالتهایی را در شما بوجود آورد که رفتارهایی را بسازد که حامی شما نباشد.

زندگی همانند رودی در جریان است اگر کارهایتان سنجیده وآگاهانه نباشد شما تحت کنترل این رود هستید. اگر بذرهای ذهنی وجسمی خود را نکارید علفهای هرز خودبخود رشد خواهند کرد . اگر با آگاهی افکار وحالتهای خود را اداره نکنیم محیط اطرافمان بصورت اتفاقی حالتهایی را برایمان بوجود خواهد آورد که نتایج آن می تواند مصیبت بار باشد. بنابراین لازم است که از دریچه ذهنمان مراقبت کنیم . لازم است بدانیم مسائل را چگونه درک کنیم باید علفهای هرزمان را هر روز درو کنیم.

قدرت یک انسان معتقد بیشتر از نیروی 99 نفر فرد علاقمند است . اگر اعتقادات در مسیر موثری هدایت شوند می توانند ابزاری قدرتمند برای ساخت نتایج خوب زندگی باشند.

اعتقاد همان قطب نما ونقشه ای است که ما را به سمت اهداف هدایت می کند وبه کمک آن مطمئن می شویم که به مقصد خواهیم رسید.

دانشجویی سر کلاس ریاضی به خواب رفت پس از اینکه زنگ خورد وبیدار شد نگاهی به تخته کرد وبا عجله مسأله ای که روی تخته نوشته شده بود را در دفترش یادداشت کرد او فکر می کرد که این مسأله تکالیف خانه هستند. به خانه رفت وتمام روز وشب را روی مسائل کار کرد با اینحال برای حل آنها تمام هفته تلاش کرد وبالاخره توانست جواب یکی از آنها را پیدا کند وپاسخ صحیح را به استاد نشان داد استاد تعجب کرد زیرا آنها را به عنوان دو مسأله غیر قابل حل ارائه داده بود.

......................................................
برگرفته از کتاب قدرت نامحدود اثر آنتونی رابینز
بازديد:3599| نظر(60)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت