« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بخش کاربری

نام کاربری:
کلمه عبور:
 

نشست علمی بررسی نقش شهید سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت درمنطقه خاورمیانه | خبرها 18 دي 1399
نشست علمی بررسی نقش شهید سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت درمنطقه خاورمیانه

نشست علمی بررسی نقش شهید سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت درمنطقه خاورمیانه با حضور جمعی از مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت قشم برگزار شد.

در این نشست که در مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان قشم برگزار شد ، حجت الاسلام صفری رئیس اداره اوقاف قشم با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در اسلام و قرآن گفت: اگر می خواهیم ارزش شهید و شهادت را درک کنیم باید به جایگاه آن در قرآن و دین مبین اسلام نگاه کنیم.

وی با اشاره به آیات متعدد در قرآن کریم و خصوصاً آیه شریفه ۱۶۹ سوره مبارکه آل همران افزود: یکی از برداشت هایی که از زنده بودن شهداء می توان داشت ، زنده بودن راه و یاد آنها در جامعه است.

حجت الاسلام صفری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی ، به نقش وی در تقریب بین مذاهب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: آن سردار عزیز سنگری ایجاد کرده بود که مذاهب و قومیت ها اختلافات را فراموش کرده و در جهت وحدت گام بر می داشتند.

نشست علمی بررسی نقش شهید سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت درمنطقه خاورمیانه

رئیس اداره اوقاف قشم ضمن تبیین شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی به خصوصیت بارز وی در اطاعت پذیری محض از ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی مطیع و تابع محض از مقام عظمای ولایت بود و نتیجه آن سعادت ابدی ، شهادت و عاقبت به خیری بود.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام درویشی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم با اشاره به روحیه مبارزه طلبی شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: وی درک کامل و جامعی از دشمنی های موجود بر ضد اسلام داشت و منشاء اصلی خباثت ها در منطقه را آمریکا می دانست و به همین دلیل نگاه اصلی وی به آمریکا بود.

حجت الاسلام درویشی اخلاص شهید حاج قاسم سلیمانی مورد توجه قرار داد و افزود: دلیل اصلی محبوبیت وی اخلاص و مردمی بودن ایشان بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قشم با اشاره به رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش افزود: مبارزه وی با داعش باعث شد همه ی اقوام و مذاهب با وی در این مبارزه همراهی کنند.

نشست علمی بررسی نقش شهید سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت درمنطقه خاورمیانه

در بخش دیگری از این نشست شیخ ابراهیم ابراهیمی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان قشم با اشاره به بصیرت شهید سردار سلیمانی گفت: یکی از راه های افزایش بصیرت ، ذکر و یاد خداوند و معاشرت با افراد نیکو سیرت است و اینکه تقوای الهی را رعایت کنیم.

شیخ ابراهیم ابراهیمی ضمن تبیین شخصیت شهید سردار سلیمانی افزود: راه پیروزی نهایی اسلام بر کفر پایداری و ادامه دادن راه آن شهید عزیز است.

وی به وظیفه طلاب و علماء در پاسداری از خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: هدایت فکری و دینی طلاب و آشنایی با مبانی اصیل اسلام و اهل سنت یکی از این راه هاست.

مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان قشم هدایت سیاسی و تبیین واقعیت های جامعه را یکی دیگر از وظایف علماء دانست و بیان کرد: هدایت سیاسی ، مانع انحراف فکری و افزایش بصیرت سیاسی در بین آحاد جامعه خواهد بود.

وی در پایان بر تقویت مبانی فکری علمای اسلام اعم از شیعه و اهل سنت در جهت پاسخگویی صحیح شبهات نسل جوان تاکید کرد.
بازديد:1527| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت