« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

کشتار در هند، نمودی از نقشه شوم استعمار است | خبرها 17 اسفند 1398
کشتار در هند، نمودی از نقشه شوم استعمار است

شیخ شافعی تشیخ، مدیر مدرسه اسماعیلیه (شیخان) و امام جمعه گیاهدان جزیره قشم، ضمن محکوم کردن کشتار مظلومانه مسلمانان کشور هند، اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون هیچ وقت مسلمانان علاقمند به جنگ و ستیز با هیچ قوم و قبیله ای نبوده و در تاریخ مسلمانان نیز، جنگ و خونرویزی ستوده نشده، بلکه اسلام مانع زنده بگو کردن فرزندان و اسارات زنان و تصرف مال و اموال مردم شد.

امام جمعه گیاهدان خاطر نشان کرد: دین اسلام پرچم سبز صلح و سازش و احترام به حقوق همگان را به دست داشته، به همه ی ملت های دنیا احترام گذاشته و در کنار سایر ادیان در صلح کامل زندگی کرده و به قانون امنیت و امانت داری در همه جای جهان توجه کامل دارند.

شیخ شافعی تشیخ ادامه داد: مقوله ای که دین مبارک اسلام را در جهان مشهور و سبب رشد اسلام شده، اخلاق حسنه بوده که منشا آن از قرآن و سنت رسول الله (ص) بود.

وی اذعان داشت: اخیرا عده ای نادان و جاهل در هند به اصول و قانون صلح و سازش در دین مبین اسلام که مدعی تمدن کهن بوده و اقوام مختلف در این سرزمین پهناور در خود جای داده زاویه بینش خویش را نسبت به مسلمانان تغییر داده و دست به کشتار مسلمانان بی گناه زدند.

مدیر مدرسه دینی اسماعیلیه با تاکید بر این امر که پس جنگ و کشتار در هند نمودی از نقشه شوم استعمار است، افزود: دشمن برای همه ی اهدافش هزینه کرده است.

امام جمعه گیاهدان جزیره قشم تاکید کرد: رفتار عالمانه و عدم فریب در برخورد با استعمارگران جهانی، تنها راه نجات همه مسلمانان جهان است.
بازديد:523| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت