« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان | خبرها 24 اسفند 1390
دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان دومین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد.در این دوره از مسابقات 102 نفر از طلاب از 12 مدرسه در 6 رشته حفظ 10 جز،20 جز،حفظ کل قرآن،تحقیق(صوت)،ترتیل و اذان در تاریخ 17 و 18 اسفند ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید دانشمند بندرعباس به رقابت پرداختند.
از مدرسه علوم دینی اسماعیلیه نیز آقایان فاروق ایمانی در رشته اذان و مسلم آزاد دولابی در رشته ترتیل شرکت داشتند.

مراسم اختتامیه این رقابتها با حضور حجت الاسلام والمسلمین پودات،حجت الاسلام والمسلمین حسینی،شیخ عبدالوهاب ضیایی و شیخ محمد علی امینی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین پودات دبیر برگزاری مسابقات با اشاره به موفقیت طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان و کسب مقام نخست در اولین دوره مسابقات مرحیه کشوری مسابقات قرآنی طلاب مدرس علوم دینی اهل سنت افزود:این موفقیت باعث دلگرمی خادمین قرآن در خدمت هر چه بیشتر و بهتر و برگزاری هر چه بهتر این مسابقات و محافل قرآنی است.

در ادامه ی این برنامه شیخ محمد علی امینی مدیر مجتمع علوم دینی سلطان العلماء بندرلنگه به ایراد سخن پرداخت.وی نیز با اشاره به توانایی های طلاب اهل سنت در زمینه های قرآنی افزود:موفقیت طلاب در سطح کشور بیانگر این واقعیت است که استان هرمزگان در اهتمام به مسائل قرآنی در کشور سرآمد است و نکته ی دیگر اینکه اهتمام دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در اطلاع رسانی و برگزاری صحیح مسابقات قرآنی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به برکات بی شمار قرآن افزود:هر چه ما به این منبع عظیم الهی توجه داشته باشیم،در عرصه علم،آگاهی و شکوفایی استعداد به جایگاهی می رسیم که متناسب شأن و کرامت انسانی است.

در بخش دیگری از این مراسم شیخ عبدالوهاب ضیایی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت و جماعت بندرعباس با اشاره به لزوم عمل به فرامین و دستورات قرآن افزود:قرآن باید سرلوحه و خط و مشی زندگی ما باشد.وی افزود:آنچه که انسان را به سعادت می رساندو انسان را دارای فضل و کمال می کند،عمل کردن به قرآن است.

در ادامه ی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول امور مساجد دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ضمن بیان اینکه برتری قرآن بر سایر کتب آسمانی افزود:در قرآن تمام انوار الهی و آیات و نشانه های شناخته شده و شناخته نشده بشریت در آن نهادینه شده است.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه آقای جعفر زاده مسئول دارالقرآن کریم استان هرمزگان و از داوران این دوره از مسابقات با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان و شهرستانها افزود:یکی از مزایای برگزاری چنین مسابقاتی شناخت و معرفی استعدادهای قرآنی است که بحمدالله در این مسابقات نیز استعداد های خوبی در همه ی رشته ها شناخته شد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر هر رشته با اهدای لوح تقدیر و جوایز تقیر به عمل آمد. لازم به ذکر است که نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری سال 91 اعزام خواهند شد.

اسامی نفرات برتر هر رشته بدین شرح است:

رشته حفظ کل:

نفر اول: طیب آردین از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بندرلنگه

نفر دوم: یعقوب ابابکری از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بستک

نفر سوم:عبدالمجید رامین از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بندرلنگه

رشته حفظ 20 جزء:

نفر اول:رامین علیزاده از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بندرلنگه

نفر دوم:اسماعیل بلوکی از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بستک

نفر سوم:عبدالعزیز کمالی از مدرسه علوم دینی کوشکنار

رشته حفظ 10 جزء:

نفر اول:عبدالمجید ساربانی از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بستک

نفر دوم:خلیل زمانی از مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندر خمیر

نفر سوم:عبدالجبار درودی از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بستک

رشته تحقیق(صوت):

نفر اول:محمد مسیله از مدرسه علوم دینی سلطان العلماء بستک

نفر دوم:امید دروا از مدرسه علوم دینی صدر الاسلام بندر خمیر

نفر سوم:منصور منوچهری از مدرسه علوم دینی اهل سنت و جماعت بندرعباس

رشته ترتیل:

نفر اول:عبدالله جداوی از مدرسه علوم دینی اهل سنت و جماعت بندرعباس

نفر دوم:حسین بستکی از مدرسه علوم دینی خلفای راشدین دشتی پارسیان

نفر سوم:ابراهیم حسنی از مدرسه علوم دینی کوشکنار

رشته اذان:

نفر اول:جواد ملاحی از مدرسه علوم دینی کرگان

نفر دوم:نورالدین پرنده از مدرسه علوم دینی اهل سنت و جماعت بندرعباس

نفر سوم:عبدالله دست برآورده از مدرسه علوم دینی اهل سنت و جماعت بندرعباس

اسامی داوران این مسابقات بدین شرح است:

1-جناب آقای جعفرزاده

2- جناب آقای محسن زاده

3- جناب آقای بشوئی

4-جناب شیخ احمد رحیمی قشمی

5-جناب شیخ احمد پوازی
بازديد:2955| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت