« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مشکل آبهای سطحی شهر قشم اولویت اصلی مسئولان قرار گیرد | خبرها 30 آذر 1398
مشکل آبهای سطحی شهر قشم اولویت اصلی مسئولان قرار گیرد

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت : متولیان امر ، مشکل آبهای سطحی شهر قشم را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دهند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی با اشاره با بارش روزهای اخیر و خسارت ناشی از آن گفت : در روزهای گذشته شاهد باران رحمت الهی بودیم که متاسفانه به واسطه سوء مدیریت مسئولان ، باران رحمت الهی برای برخی از شهروندان موجب زحمت شده است .

وی افزود : سوء مدیریت در کنترل سیلاب باران زخم کهنه ای است که روز به روز عمیق تر می شود و هر سال صحنه خسارت آن تکرار می شود و با وجود اینکه بارها در این مورد صحبت شده هنوز تدبیر واقع بینانه ای برای رفع آن اندیشیده نشده است.

امام جمعه اهل سنت سوء تدبیر در احداث بولوار ساحل شرقی شهر قشم را یکی از مشکلات وقوع سیلاب در شهر قشم عنوان نمود و اظهار داشت : احداث خیابان در ساحل و محلی که سیلاب بارندگی به دریا وارد شود به مانعی برای خروج آب باران تبدیل شده و کانال خروجی آب بیشتر به یک شوخی شبیه شده است.

وی خاطر نشان کرد : این کانال جوابگوی حجم وسیع آبی که از بالا دست شهر سرازیر می شود نیست و این مشکل یا با احداث پل یا آب نما قابل حل شدن است .

شیخ خطیبی سوء تدبیر دیگر را احداث خیابانها و معابر بالاتر از سطح خانه های مردم عنوان نمود و گفت : متاسفانه بجای آنکه خیابانها را اصلاح و مناسب سازی کنند آسفالت را روی آسفالت قبلی قرار داده اند و منازل مردم پایین تر از خیابان قرار گرفته که این سو تدبیر موجب آب گرفتگی منازل می شود.

وی افزود : سد خاکی بالادست شهر با واگذاری زمین از بین رفته و چیزی جایگزین آن نشده است و کانالهای هدایت آب نیز پر شده و در آن درخت کاری شده است که همه این سو مدیریت ها دست به دست هم داد و باعث شد که شهروندان ما در چند محله بازار قدیم و چابهار با مشکلات فراوانی مواجه شوند .

خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم اظهار داشت : شهر قشم در حال گسترش به سمت غرب است که قبلا این قسمت خاکی بود و در هنگام بارندگی مقدار زیادی از آب جذب آن می شد اما اکنون به دلیل آسفالت شدن بخش زیادی از آب شهر سرازیر محله های پایین می شود که باید برای این وضعیت چاره اندیشی شود .

امام جمعه اهل سنت قشم با خطاب قرار دادن مسئولین ، اظهار داشت : متولیان امر کجا هستند بیایند این قضیه را هدف گذاری و مصوب کنند ، چرا برای ریخت و پاش ها و حاتم بخشی ها ، برای ولخرجی ها و کارهایی که اولویت ندارد پول هست اما برای این اولویت مهم پول نیست چه کسی جوابگوی این مردم که در رنج به سر می برند خواهد بود.

وی اضافه کرد : کسانی که مسئولیت اجرایی دارند با اولویت به این موضوع نگاه کنند و از مسئولیت شانه خالی نکنند . متولیان امر باید دلسوز مردم باشند و با تدبیر آستین همت برای رفاه و آسایش مردم بالا بزنند و جوابگوی این خسارت باشند و برای آن چاره اندیشی و تدبیر کنند و از افراد صاحب نظر استفاده نمایند.
بازديد:30722| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت