« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اجازه نخواهیم داد گردشگری موجب ترویج بی حیایی و بی اخلاقی در جزیره شود | خبرها 21 آبان 1398
اجازه نخواهیم داد گردشگری موجب ترویج بی حیایی و بی اخلاقی در جزیره شود

شیخ عبدالرحیم خطیبی حفظه الله، امام جمعه اهل سنت قشم، در جشن هفته وحدت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و علما و روحاینون اهل سنت و شیعه به میزبانی شهر درگهان جزیره قشم برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

امام جمعه اهل سنت قشم عالی ترین جلوه دین اسلام را شرم و حیا دانست و تصریح کرد که اجازه گردشگری همراه با بی‌حیایی و بی‌اخلاقی در جزیره قشم داده نخواهد شد.

شیخ خطیبی با اشاره به اینکه امت اسلام و ارزش‌های اسلامی در زمان حاضر مورد تهاجم است اظهار داشت: سیره نبی مکرم اسلام باید ملاک عمل جامعه اسلامی باشد و ما باید گواهی عینی بر رسالت پیامبر باشیم .

اجازه نخواهیم داد گردشگری موجب ترویج بی حیایی و بی اخلاقی در جزیره شود

امام جمعه اهل سنت قشم، تمسک به علم و دانش را از نخستین توصیه های قرآن به مسلمانان اعلام کرد و افزود: با غفلت از علم و دانش، انحراف از اخلاق و رفتارهای انسانی پدید می آید.

رئیس شورای روحانیت شهرستان قشم ادامه داد: هر دین ویژگی اخلاقی ویژه ای دارد و عالی‌ترین جلوه اخلاق در اسلام، شرم و حیا است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه گردشگری مطلوب است اما نه به هر قیمتی و اجازه نخواهیم داد گردشگری موجب ترویج بی حیایی و بی اخلاقی در جزیره شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در پایان با تاکید بر تهذیب نفس، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد امت اسلام است و باید در مسیر آن همچون دینداری صبر و استقامت پیشه کرد.

اجازه نخواهیم داد گردشگری موجب ترویج بی حیایی و بی اخلاقی در جزیره شود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه های اسلام باید بر اساس تقوا پایه ریزی شود و اخوت و برادری را در جامعه تقویت کند.

امام جمعه بندرعباس پیامبر اسلام را به عنوان محور وحدت معرفی کرد و افزود: نبی گرامی اسلام چنان وحدتی را در جامعه پدید آورد که حتی یهود هم که بیشترین آسیب را به اسلام وارد کرده است در آن قرار گرفت.

عبادی اضافه کرد: امروزه نیز خداوند برای وحدت امت اسلام، امام راحل و مقام معظم رهبری را محور قرار داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه وحدت را یک استراتژی دائمی دانست و گفت : وحدت چیزی است که امروز، امت های اسلامی بواسطه گستردگی دسیسه های دشمنان اسلام، بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارند .

این عالم دینی عنوان داشت علیرغم اختلافاتی که با آل سعود به دلیل آنکه خود را در اختیار دشمن قرار داده اند، داریم، اما نمی پسندیم تحقیر شده و دشمنان آنان را به گاو شیرده تشبیه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: اگر حاکم جامعه ای پیوند خود را با امت قطع کند و فکر کند که با دلارهای نفتی می تواند برای خود عزت ایجاد کند به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد و اینگونه تحقیر می شود.

وی گفت: جهان اسلام غرق در خون است و آمریکا پرچم دار تفرقه در آن است که به اذعان خودشان داعش را برای ترویج خشونت و کشتار در جامعه اسلامی پدید آوردند.

امام جمعه بندرعباس آسیب های وارده به اهل سنت از طریق جریان‌هایی مثل داعش را بیش از شیعه برآورد کرد و این آسیب ها را بیانگر ضرورت وحدت و همدلی عنوان نمود.

عبادی تصریح کرد: محور این اتحاد مقام معظم رهبری هستند که از عمق وجود به این مهم باور دارد و مکرر به آن توصیه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ما تنها به دنبال وحدت اقوام و مذاهب در ایران نیستیم و احیای تمدن نوین اسلامی را خواهانیم و اقتدار مسلمانان آندلس را بازیابی می کنیم.

این عالم دینی، پشتوانه حقیقی فلسطین را ملت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و اظهار کرد: آنان که رویای برباد رفته از نیل تا فرات را دنبال می‌کردند برای بقا باید به دور خود دیوار آهنی بکشند.

حجت الاسلام عبادی به سهم اهل سنت در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اهل سنت در این راه شهید داده اند و در صحنه های انقلاب حضور دارند، شیعه و اهل سنت به بخش عمده اهداف خود دست یافته اند و اهداف باقی مانده را نیز در گام دوم انقلاب تحقق خواهد یافت.

وی درپایان بصیر بودن ملت های اسلامی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: ملت های اسلامی باید از شیعه و سنی ایران اسلامی الگو بگیرند.

اجازه نخواهیم داد گردشگری موجب ترویج بی حیایی و بی اخلاقی در جزیره شود
بازديد:2213| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت