« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مبارزه با فساد در صدر منشور گام دوم انقلاب | خبرها 28 اسفند 1397
مبارزه با فساد در صدر منشور گام دوم انقلاب

عدالت و مبارزه با فساد همواره یکی از اهداف بلندمرتبه مصلحان و پیامبران الهی است که باعث شده وجدان بیدار انسان‌ها برای رسیدن به آن با طاغوت در هر زمان به مقابله بپردازد.

انقلاب اسلامی مردم ایران نیز بر اساس همین اصل برگرفته از مکتب ناب اسلام به رهبری امام راحل توانست رژیم طاغوت پهلوی را در هم بشکند و احیاگر حکومتی باشد که صالحان در انتظار آن بودند و قطعاً این حکومت اسلامی برای رسیدن به اهداف بلندمرتبه جهانی خود و پیش برندگی جهان اسلام نیازمند اصلاح درونی است.

رخنه فساد و روی آوردن به مادیات و اختلاف طبقاتی آفتی خطرناک برای همه حکومت‌ها و خصوصاً حکومت اسلامی است که بر همین اساس دین مبین اسلام مسلمانان را از این مورد بر حذر داشته و پیامبر اسلام که اسوه‌ای حسنه و حاکم اسلامی بودند ساده زیستی و دوری از تجملات را به‌عنوان یک سنت برای حاکمان بعد از خود به یادگار گذاشتند.

پیروی از این سنت در زمان امام راحل و در زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کاملاً مشهود است و دشمنان نیز به آن معترف هستند اما پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب ، مبارزه با فساد همچنان جزو مطالبات رهبر انقلاب و مردم است و متأسفانه هرروز پرونده‌های جدیدی از فساد اقتصادی گشوده می‌شود.

انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی در منصب ریاست قوه قضائیه در نخستین روزهای گام دوم انقلاب و تذکرات و استفاده از تعابیری مانند عدم ملاحظه‌کاری و استفاده از نیروهای انقلابی و ضد فساد و ریشه‌کنی فساد از درون قوه قضائیه که در حکم انتصاب ایشان آمده نشان از عزم جدی مقام عظمای ولایت در برخورد با فساد و اجرای عدالت اجتماعی است .

با توجه به سوابق ریاست محترم قوه قضائیه و روحیه جهادی و تحولی ایشان انتظار می‌رود این انتصاب بتواند گام بزرگی در مبارزه با ظلم و فساد و سالم‌سازی لایه‌های مختلف حکومت باشد و تأثیرات خود را در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی نشان دهد ، چنانچه پیامبر اسلام در این مورد می‌فرمایند: الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم ، حکومت با کفر باقی می‌ماند اما با ظلم دوامی نخواهد داشت.

لذا ما برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی نیازمند امربه‌معروف و نهی از منکر ، مبارزه با ظلم ، فساد و بی‌عدالتی در کنار خدمت‌رسانی صحیح به مردم هستیم که اگر سه قوه مجریه ، مقننه و قضائیه به وظایف اصلی خود که در قانون اساسی مشخص‌شده عمل نمایند زمینه پیشرفت را برای کشور که بحمدالله دارای بیشترین منابع و بهترین نیروی انسانی است به‌راحتی فراهم خواهد کرد .

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه مسئولین نظام انتصاب شایسته حجت‌الاسلام رئیسی را که یکی از نیروهای تحول‌آفرین و جوان و آشنا به قوه قضائیه است را تبریک عرض نموده و توفیقات ایشان را برای تحقق عدالت اسلامی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

....................................................................................................
شیخ ابراهیم ابراهیمی «مدرس مدرسه اسماعیلیه و استاد دانشگاه مذاهب اسلامی»
بازديد:1030| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت