« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

باید شکر گذار نعمت انقلاب اسلامی باشیم | خبرها 8 بهمن 1397
باید شکر گذار نعمت انقلاب اسلامی باشیم

در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این ایام فرخنده را به ملت شریف و عزیز ایران تبریک عرض می نماییم و یاد و خاطره امام و شهیدان کشور اسلامیان را گرامی می داریم.

امروز در حالی چهلمین سالگرد پیروزی ملت بر استبداد و استکبار را جشن می گیریم که هجمه های همه جانبه فرهنگی ، تبلیغی ، سیاسی و اقتصادی دشمن شدت گرفته و عمق کینه ها و عصبانیت دشمنان بیش از همیشه آشکار شده است.

برای خیلی از تحلیلگران دنیای غرب استقامت ملت ایران در تقابل با این جنگ نابرابر را امری عجیب و خارج از هر گونه معادلات معمول به حساب می آورند چرا که دامنه انقلاب ملت ما در سراسر منطقه گسترده شده و گفتمان انقلاب اسلامی هر روز بیش از گذشته در حال رشد و تقویت و بالندگی است.

دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی در طول این سالها از راه های گوناگون سعی در تسلیم نمودن مردمی کرده اند که هشت سال جنگ و چهل سال تحریم نتوانسته در عزم راسخ آنها خللی وارد کند.مردمان صبوری که در برابر همه ناملایمات پای انقلاب خود ایستاده اند و نجیبانه مشکلات اقتصادی را در این سالها تحمل کرده اند و حاکمیت الله را بر حاکمیت طاغوت و استکبار برگزیده اند.

مردم ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و قانونی اساسی بالنده آن دمکراسی را با تمام وجود لمس می کنند و خود حاکمیت را در سطوح مختلف انتخاب می کنند . قانون آن توسط نمایندگان آنها نوشته می شود ، عالی ترین مقام دولت با رای مستقیم آنها انتخاب می شود ونمایندگان آنها در شوراهای اسلامی بر نحوه اداره روستاها و شهرها نظارت می کنند.

نعماتی که انقلاب برای کشور ما به ارمغان داشته بیشتر از آن است که بتوان در این یادداشت از آنها یاد کرد اما مردم جزیره قشم فراموش نکرده اند که مدرسه ای برای تحصیل فرزندان آنها در بسیاری از روستاها وجود نداشت و آنها ناچار به ترک تحصیل و بی سوادی بودند ، یا نعمتی مانند برق و آب شرب و بهداشت و درمان و … که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در جزیره قشم مراکز آموزشی تا مقطع دکتری وجود دارد و شبکه آب به آخرین روستاهای جزیره رسیده است.

هر چند مشکلاتی مانند بی کاری ، گرانی و کم رونق شدن اقتصاد هنوز مردمان جزیره را آزار می دهد اما باید شکر گذار و مطالبه گر بود و با تعاون و مشارکت گره مشکلات را باز کرد چرا که خداوند نیز فرموده است لیس للانسان الا ما سعی ، براى انسان چیزی جز حاصل تلاش او نیست ، در مرحله اول وظیفه مردم و نمایندگان آنهاست تا پیگیر مشکلات باشند و دولت هم موظف است تا عادلانه امکانات و درآمدها را برای همه اقشار هزینه کند.

مردم ما بهترین مردم هستند ، مردمی صبور و بردبار که با دولت خود همراه هستند و انتظار به حق آنها در امروز حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد و تبعیض است و طبق فرمایش رهبر انقلاب مردم به این مشکلات گله مند هستند لذا دولت و قوای مجریه ، مقننه و قضاییه باید برای خواسته های مردم تلاش کنند.

توصیه اینجانب به دولت محترم این است که برای حل مشکلات اقتصادی بصورت قاطع عمل کنند و این که اقتصاد را به خارج از کشور وصل کرده اند قطعا راه حل مناسبی نیست و تا کنون نتیجه ای از آن گرفته نشده است و همه مشاهده کردند که برجام هیچ کاری برای مردم نکرد و مطمئنا دشمنان هیچ گاه قدمی برای ما بر نخواهند داشت .

بحمد الله کشور ما از لحاظ منابع جزو کشورهای ثروتمند جهان است و با برنامه ریزی صحیح و مدیریتی جهادی می توان همانگونه که در بسیاری از عرصه های علمی و نظامی به جایگاه های برتر جهان دست یافته ایم از نظر اقتصادی نیز پیشرفت کنیم و با ایجاد اشتغال و راه اندازی صنایع مشکلات بیکاری و اقتصادی مردم را رفع نماییم.

شیخ ابراهیم ابراهیمی «مدرس مدرسه اسماعیلبه و امام جمعه روستای کنار سیاه و استاد دانشگاه»

......................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:22609| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت