« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بخش کاربری

نام کاربری:
کلمه عبور:
 

مقامات سعودی عاملان و برنامه‌ریزان قتل خاشقجی را مجازات کنند | خبرها 13 آبان 1397
مقامات سعودی عاملان و برنامه‌ریزان قتل خاشقجی را مجازات کنند

مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (١١/آبان/١٣٩٧)، با اشاره به جریان قتل “جمال خاشقجی” روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ضمن توصیۀ دولت‌ها و حکومت‌ها به «گفتمان با مخالفان و منتقدان»، خواستار مجازات عاملان و برنامه‌ریزان قتل این روزنامه‌نگار توسط مقامات عربستان شدند.

مولوی عبدالحمید در فرازی از سخنان‌شان در این مراسم اظهار داشتند: جریان کشته‌شدن روزنامه‌نگار و منتقد سعودی از اتفاقاتی است که این‌روزها در دنیا مطرح است. قتل این روزنامه‌نگار که به طرز فجیعی صورت گرفته بود، دنیا را تکان داد و حکومت عربستان سعودی نیز از این اتفاق به‌شدت متضرر شد.

خطیب جمعه زاهدان در ادامه خواستار «مجازات عاملان این جریان» شدند و گفتند: امیدواریم مقامات سعودی با جدیت کامل به این موضوع رسیدگی کنند و عاملان، دستوردهندگان و برنامه‌ریزان این قتل را مجازات کنند تا مردم دنیا تسلی پیدا کنند.

مولوی عبدالحمید به اتفاقات مشابه قتل این روزنامه‌نگار در بسیاری از کشورها اشاره کردند و گفتند: متاسفانه بعضی از کشورها تلاش می‌کنند تا به‌نوعی مخالفان و منتقدان‌شان را نابود کنند، درحالی‌که این بدترین شیوه و روش است.

امام‌جمعه زاهدان بر لزوم «مذاکره و گفتمان با مخالفان» تاکید کردند و خاطرنشان ساختند: بهترین شیوه و روش، مذاکره و گفتمان با مخالفان و منتقدان است. ما معتقدیم مذاکره و گفتمان سبب تقلیل اکثر اختلافات در دنیا شده و در مخالفت مخالفان نیز تعدیل ایجاد می‌کند.

ایشان تاکید کردند: اگر دنیا به مذاکره و گفتمان رو بیاورد و در مسیر اعتدال قرار گیرد، اگر مشکلات و بحران‌ها به‌طور کامل حل نشوند اما حداقل مشکلات مهار شده و راه مقابله با آنها آسان‌تر می‌شود.

مولوی عبدالحمید «اجرای عدالت» را ضامن برقراری امنیت و وحدت پایدار دانستند و گفتند: اجرای عدالت بهترین راه برای برقراری امنیت، دوستی و وحدت پایدار در دنیاست. اجرای عدالت سبب ایجاد آرامش فردی و اجتماعی در جامعه می‌شود. برای برقراری امنیت و وحدت هیچ نسخه‌ای بهتر از اجرای عدالت نیست.

مدیر دارالعلوم زاهدان افزودند: امنیت و وحدت در پرتو اجرای عدالت، گفتمان، نگاه یکسان و توجه به خواسته‌های تمام اقوام و مذاهب امکان‌پذیر است.

مولوی عبدالحمید در پایان سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به تشدید تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های نفتی که قرار است دولت آمریکا در ١٣ آبان علیه جمهوری ایران اِعمال کند، این تحریم‌ها را «ظالمانه» دانستند.

ایشان در عین حال ضمن درخواست دعا از مردم برای حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی و سایر بحران‌ها، از مسئولین نیز خواستند برای حل مشکلات اقتصادی و سایر مسائل و بحران‌ها در کشور «تدبیر عاجل و جامعی» بیندیشند
بازديد:648| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت