« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شیخ عبدالرحیم خطیبی:رمز و کلید پیروزی مسلمانان وحدت است | خبرها 6 شهريور 1390
شیخ عبدالرحیم خطیبی:رمز و کلید پیروزی مسلمانان وحدت است نماز جمعه این هفته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مورخ 4/6/90 در مسجد جامع قشم به امامت شیخ عبدالرحیم خطیبی برگزار گردید.امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به دو آیه آخر سوره مبارکه حج، به تشریح وظائف مومنان که ضامن فلاح و رستگاری آنان است پرداخت و از نماز عبادت اعمال خیر و خیر رسانی به دیگران و مجاهدت در در راه خدا بعنوان اسباب فلاح و رستگاری مومنان یاد کرد.

وی با اشاره به روز جهانی قدس و پیشگام بودن جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومین بالاخص مسلمانان مظلوم فلسطین، دو جمله ( هو سماکم المسلمین ) و ( اعتصموا بالله ) را در آیه آخر سوره حج رمز رمز و کلید پیروزی مسلمانان توصیف کرد.

وی با بیان اینکه خداوند، عنوان مسلمان را برای ما انتخاب نموده است ، بازگشت امت به این عنوان را اصلی و در متن قرار دادن آن, بجای برجسته نمودن عنوانهای جانبی، و تحقق واقعی و عملی وحدت اسلامی را شرط پیروزی بر صهیونیسم و آزادسازی بیت المقدس برشمرد.

وی با اشاره به حدیثی که از جنگ مسلمانان با یهودیان در آخر الزمان و از به سخن آمدن سنگ و درخت با عبارت (یا مسلم) برای خبر دادن از مخفیگاه یهودیان در آن جنگ تمام عیار خبر داده است، آنرا تاییدی بر این حقیقت سرنوشت ساز دانست که تا مسلمانان به نام و عنوان و هویت اصلی خود برنگردند و تحت یک عنوان مشترک در کنار هم قرار نگیرند نمی توانند بر صهیونیست هایی که اکنون با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیرغم تفاوت آرمانها در کنار هم قرار گرفته اند به پیروزی برسند.

وی با اشاره به نقاط ضعف این امت، از تفرقه و اختلاف و دلبستگی به دنیا و فقدان فرهنگ ایثار و مقاومت و ضعف روحیه جهاد و شهادت طلبی بعنوان جرقه پیروزی و نقطه قوت و مایه امیدواری در این امت یاد کرد.

وی با بیان اینکه قضیه فلسطین یک قضیه اسلامی است، تصریح قرآن به نام (مسجد الاقصی) بعنوان پایگاه معراج پیامبر (ص) را بیانگر تکلیف این امت در آزادسازی آن سرزمین مقدس، و نامگذاری این روز به نام روز جهانی قدس توسط امام راحل را مایه توجه مسلمانان به آن سرزمین مقدس و زمینه ساز ادای این تکلیف دانست.

وی در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت، این هفته را به همه دولتمردان تهنیت گفت و قدرشناسی و تشکر صمیمانه مردم را از خدمات دولت و مسئولان اجرایی شهرستان ابراز نمود.

وی با اشاره به دستور موکد قرآن به عدالت و احسان، توجه به دو اصل عدالت محوری و حسن انجام وظیفه را لازمه خدمت شایسته و درخور تقدیر دانست و آنرا مایه رضایت خالق و مخلوق و خوشبینی مردم به دولت و نظام توصیف نمود.
بازديد:1639| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت