« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

واکنش ها به کشتار ۴۰ کودک یمنی | خبرها 20 مرداد 1397
واکنش ها به کشتار ۴۰ کودک یمنی

حمله جت‌های سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان و همچنین یک بازار محلی در صعده یمن باعث کشته شدن دستکم ۲۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۴۰ نفر شد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ عصر روز پنجشنبه اعلام کرد در جریان این حمله ۲۱ کودک جان خود را از دست داده اند.

شبکه عرب زبان المیادین هم به نقل از معاون وزیر اوقاف یمن گزارش کرد هواپیماهای سعودی گردهم‌آیی ۷۷ دانش آموز در جریان پایان دوره تابستاتی در مسجد جامع صعده را بمباران کرده اند.

زنان وکودکان زیادی هم در بین کشته و زخمی شدگان وجود دارند. نماینده صلیب سرخ در یمن با انتشار پستی در توییتر آورده که اکثر قربانیان کمتر از ده سال سن داشته اند. این حمله که روز پنجشنبه ۹ اوت انجام شده، ظاهرا در واکنش به شلیک یک موشک یمنی از صنعا به سمت جیزان در عربستان سعودی صورت گرفته است. تلویزیون العربیه به نقل از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان گزارش کرده که هدف این حملات سکوهای پرتاب موشک حوثی ها بوده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان می گوید درباره حمله هوایی به شمال یمن که در جریان آن ده‌ها کودک کشته شدند تحقیق می کند.

نیروهای ائتلاف در حالی این خبر را اعلام کردند که پیش از این از حمله روز پنجشنبه به عنوان «اقدامی مشروع» یاد کرده بودند.

واکنش ها به کشتار ۴۰ کودک یمنی

در حمله روز پنجشنبه ائتلاف عربی به یک دستگاه اتوبوس در شمال یمن دستکم ۴۰ کودک کشته شدند. این حمله اعتراض گروه های مدافع حقوق بشر و مقامات سازمان ملل متحد را بر انگیخت.

سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیق مستقل در مورد این حمله شده است. اتوبوس مورد حمله در حال عبور از بازار شهر ضحیان در استان صعده بود.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه پشت درهای بسته حمله به هوایی به کودکان یمنی از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان را بررسی کند. این جلسه به درخواست بولیوی، هلند، پرو، لهستان و سوئد برگزار خواهد شد.

واکنش ها به کشتار ۴۰ کودک یمنی

بنا به اعلام نیروهای حوثی در حمله به یک دستگاه اتوبوس در ضحیان۵۱ کشته بر جای گذاشت که ۴۰ نفر از کشته شدگان کودک بودند. در این حمله همچنین ۷۹ نفر مجروح شدند که از این تعداد ۵۶ نفر کودک بودند.

به گفته حوثی ها در حمله جداگانه نیروهای ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به استان مارب در شرق صنعا یک کودک کشته شد. در این حمله که روز جمعه صورت گرفت چند نفر نیز زخمی شدند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تحقیق فوری و مستقل در مورد حمله روز پنجشنبه به استان صعده شده است.

..................
منبع: یورو نیوز
بازديد:678| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت