« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

امداد الهی برای انسان در نتیجه اخلاص حاصل می‌شود | خبرها 6 مرداد 1397
امداد الهی برای انسان در نتیجه اخلاص حاصل می‌شود

شیخ عبدالرحیم خطیبی در نماز جمعه اهل سنت قشم اظهار داشت: در صورتی که انسان نتواند حق و باطل را به درستی از هم تشخیص دهد، فاجعه‌ای بزرگ پیش می‌آید و موجب مشکلات بسیاری می‌شود.

وی ادامه داد: برای تشخیص حق از باطل، باید نکاتی در رفتار انسان وجود داشته باشد تا امداد الهی به کمک او بیاید و بتواند مسیر صحیح را تشخیص دهد.

امام جمعه اهل سنت قشم از جمله این نکات مهم را انجام امور تنها برای رضای خدا عنوان کرد و گفت: امروز این مسئله و کار کردن تنها برای رضای خدا، همچون کیمیا شده و بسیاری فقط به دنبال منافع دنیوی و شخصی هستند.

شیخ خطیبی تاکید کرد: هرکس به دنبال خشنودی و رضای خداوند باشد، خدای متعال راه‌های نجات و سلامت و موفقیت دنیوی و اخروی را به وی نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: امروز بزرگترین خطری که انسان را تهدید می‌کند، بی‌‌اخلاصی و بی‌توجهی نسبت به خشنودی و رضای خداوند در انجام امور است.

امام جمعه اهل سنت قشم با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت و یکدلی و تلاش بیشتر در انجام امور خیر، گفت: اگر چه امروز مشکلات و بحران اقتصادی وجود دارد، اما باید همه ما در حد توانمان در انجام امور خیر تلاش بیشتری کنیم.

شیخ خطیبی در نماز جمعه این هفته به مسئله خسوف و کسوف نیز اشاره کرد و آن را از نشانه‌های قدرت خداوند دانست.

وی تصریح کرد: این‌ها پدیده‌های طبیعی هستند که به خواست و اراده الهی صورت می‌گیرد و همگی نشات گرفته از قدرت خداوند است.

امام جمعه اهل سنت قشم تاکید کرد: این نشانه‌ها باید همه ما را به تعمق و تدبر در آفرینش وادارد.

...............
منبع: فارس
بازديد:657| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت