« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

طی مراسمی از رتبه های برتر امتحانات نیمسال خواهران و شعبه حفظ و کلاس تجوید بانوان تجلیل شد | معاونت علمی 19 اسفند 1396
طی مراسمی از رتبه های برتر امتحانات نیمسال خواهران و شعبه حفظ و کلاس تجوید بانوان تجلیل شد

طی مراسمی از رتبه های برتر شعبه ی حفظ (خواهران) مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و رتبه های برترامتحانات نیمسال کلاسهای دینی خواهران مدرسه اسماعیلیه و همچنین کلاس تجوید بانوان تجلیل شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط طلبه صادق مرجانی آغاز شد.

در این مراسم که به همت شیخ شافعی تشیخ مدیریت محترم مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد شیخ عیسی چهره افروز امام جمعه بندر درگهان به ایراد سخن پرداختند.

ایشان با ذکر فضایل پرداختن به قرآن و علوم دینی به بعضی از خصوصیات ممتاز کلام الله مجید اشاره کردند و گفتند: قرآن کتابی است که ما هرچه بیشتر آنرا تلاوت بکنیم قطعا طراوتش و حلاوتش تازه تر می گردد. قرآن مجید مثل بقیه کتابها نیست شما اگر یک جزوه یا کتاب دیگری را مطالعه بکنید دو بار یا سه بار که آنرا مطالعه کردید خسته می شوید و نمی خواهید که دوباره آنرا بخوانید اما قرآن هر چه بیشتر بخوانید شیرینی آن افزوده می گردد و طراوت و شادابی خاصی به انسان عنایت می کند.

شیخ عیسی چهره افروز با ذکر آیاتی از کلام الله مجید به تاثیر قرآن برقلوب و جذابیت و گیرایی آن تاکید کردند و افزودند: وقتی که جنیان قرآن را می شنوند از آن متاثر می شوند . نصاری در محضر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم حضور پیدا می کنند ووقتی که قرآن را می شنوند تحت تاثیر قرآن قرار می گیرند حتی آن مشرکینی که قرآن را قبول نداشتند تحت تاثیر قرآن قرار می گرفتند شیفته و فریفته قرآن مجید شدند مانند ولید بن مغیره.

ایشان قرآن را کتابی جامع که بر تمام علوم شمولیت دارد قلمداد کرده و گفتند: هیچ علمی نیست که ما در قرآن نداشته باشیم هر علمی که بشریت به آن نیاز داشته خداوند در قرآن برای ما بیان داشته است علم سیاست ، اقتصاد علم معاملات و معاشرات ، علوم اخلاقی همه و همه در قرآن آمده است.

امام جمعه درگهان با بیان جایگاه و مقام حافظان قرآن افزودند: یک حافظ قرآن باید اینگونه با خود فکر بکند که چه چیزی در اختیار دارد باید قدر این نعمت پروردگار را بداند.

فایل صوتی shaikh-esa-esmaeelyeh.net.mp3 [حجم: 15,06 مگابايت] ( تعداد دانلود: 290)



در ادامه مراسم شیخ محمد تشیخ مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه با ذکر آیات و احادیثی بر لزوم پرداختن به قرآن و علوم قرآنی تاکید کردند.

طی مراسمی از رتبه های برتر امتحانات نیمسال خواهران و شعبه حفظ و کلاس تجوید بانوان تجلیل شد

تقدیر از رتبه های برتر امتحانات نیمسال کلاسهای دینی خواهران برنامه بعدی این مراسم بود که با اهدای جوایزی صورت گرفت.

کلاس تمهیدی (مقدمات)

1- نجیبه سید حسنی با کسب معدل 19/90
2- زهرا سید حسنی با کسب معدل 19/80
3- سیده هدی عقیلی با کسب معدل 19/75

کلاس دوم (منهج چهارساله)

1- هاجر سنگ شکن با کسب معدل 19/63

کلاس سوم متوسطه(منهج پنج ساله)

1- منیره زارعی با کسب معدل 19/84
2- خدیجه تیمار با کسب معدل 19/73
3- حوریه زیوری با کسب معدل 19/65

طی مراسمی از رتبه های برتر امتحانات نیمسال خواهران و شعبه حفظ و کلاس تجوید بانوان تجلیل شد

اهدای هدایا به ممتازین حفظ شعبه حفظ خواهران مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برنامه بعدی این مراسم بود که افراد زیر براساس میزان حفظ تجلیل شدند:

1- فریده زارعی
2- نسرین تیمار
3- راضیه تخت دار
4- کریمه تیمار
5- فاطمه شمالی
6- اسراء تیمار

رتبه های برتر کلاس تجوید بانوان که به همت خانم بی بی عایشه هاشمی مدرس بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه در حال برگزاری است نیز با اهدای جوایزی تجلیل شدند:

1- شکوفه زارعی
2- امینه زیوری
3- نعیمه تیمار
4- طیبه خشاب
5- بی بی آمنه زارعی
6- عایشه زیوری

همچنین از اساتید حفظ خواهران با اهدای هدیه تقدیر شد.

مراسم با پذیرایی مختصری به پایان رسید.
بازديد:4587| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت