« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بخش کاربری

نام کاربری:
کلمه عبور:
 

چرا از مردم قشم عوارض ورود به جزیره گرفته می‌شود؟ | خبرها 23 بهمن 1396
چرا از مردم قشم عوارض ورود به جزیره گرفته می‌شود؟

حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم شامگاه پنجشنبه خطاب به وزیر کشور در نشست مشترک وزیر با معتمدین محلی، روحانیان و اعضای شورای شهر و روستاهای قشم، اظهار داشت: در انتخابات و راهپیمایی‌ها همیشه مردم در صف اول هستند، مردم قشم نیز براساس آموزه‌های دینی خود نعمت انقلاب اسلامی را قدر می‌دانند و پای کار هستند.

وی با تاکید براینکه همه مسؤولان مردم را بشناسند و قدردان و خدمت‌گزار مردم باشند، بیان داشت: امامان جمعه زبان گویای مردم هستیم چراکه از یک‌طرف باید تریبون نظام باشیم و مشکلات و مواضع و دستاوردهای نظام را برای مردم بازگو کنیم و از طرفی باید زبان و حلقه واسط مردم و مسؤولان باشیم.

امام جمعه قشم، استان هرمزگان در حوزه امنیتی را از استان‌های امن در کشور نام برد و افزود: در جزیره قشم نیز با وجود نیروهای امنیتی و انتظامی هیچ مشکل ناامنی وجود ندارد اما در بحث مدیریتی، معیشتی و اقتصادی همچنان مشکلاتی وجود دارد که از این بابت امروز شرمنده مردم‌ هستیم و اگر می‌گوییم جزیره قشم با همه امکانات، مردمش دچار فقر و بیکاری است درحالی که با وجود این جزیره و ظرفیت‌های آن در کل استان هرمزگان نباید بیکاری و فقر وجو داشته باشد.

جوکار ادامه داد: درحالی که قشم باید کانون فقرزدایی و محرومیت‌زادیی باشد اما هنوز در این شهرستان منازل شبه کپر در مرکز شهر قشم وجود دارد.

وی درمان قاچاق را اشتغال دانست و با بیان اینکه تا اشتغال درمان نشود این وضعیت درست نخواهد شد، اضافه کرد: واقعا زشت است اگر بگوییم که در این شهر چه تعداد فقیر و مردم محروم تحت حمایت داریم، اینها در شأن جزیره قشم نیست.

جوکار همچنین از دوگانگی مدیریتی به عنوان یک معضل مهم در جزیره قشم نام برد و ادامه داد: چرا هر روز باید شاهد تضعیف فرمانداری باشیم؟ شهردار نباید اختیاراتش روز به روز کم شود، تقاضا داریم فرماندار و فرمانداری قشم را تقویت کنید.

*پل خلیج فارس مطالبه اصلی مردم قشم است

امام جمعه شهرستان قشم خطاب به وزیر کشور تاکید کرد: تفویض اختیار وزرا در قشم معنا ندارد، نباید وزرا مسئولیت‌های خود را به سازمان منطقه آزاد تفویض اختیار کنند، منطقه آزاد خود در حال حاضر با مشکلاتی روبرو است و نباید این اختیارات باعث مشکلات بیشتر مردم باشد.

جوکار در ادامه به مشکلات تجار و بازرگانان قشم اشاره کرد و گفت: بازرگانان ما به دلیل این دوگانگی مدیریتی در قشم مشکلات زیادی دارند، اینکه یک روز اداره مالیات به مردم فشار بیاورد و بگوید که باید اظهارنامه پر کنید درست نیست، تکلیف بازرگانان باید مشخص شود.

وی همچنین از وضعیت نامعلوم پل خلیج‌فارس گلایه کرد و بیان داشت: پل خلیج‌فارس یکی از مطالبات اصلی مردم قشم است این پل در دولت نهم و دهم شروع شده است، اگر اشتباه بوده چرا شروع شد و اگر درست بود چرا متوقف گردید.

امام جمعه قشم در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که چرا برای ورود مردم خود قشم به شهر خودشان عوارض ورود به جزیره گرفته می‌شود، ابراز کرد: در60 کیلومتر از لافت تا قشم یک استراحتگاه و یا نمازخانه وجود ندارد، اما از مردم خود قشم بابت عدم امکانات رفاهی عوارض ورود به جزیره گرفته می‌شود.

جوکار در پایان اظهار کرد: در بعضی از مناطق آزاد کشور اجازه دارند خودروها در سرزمین اصلی تردد کنند چرا به مردم قشم این اجازه را نمی‌دهند این درحالی است که با دستور شما وزیر کشور بیشتر مشکلات مردم قشم حل خواهد شد.
بازديد:719| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت