« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بخش کاربری

نام کاربری:
کلمه عبور:
 

اعتراض شدید شیخ‌خطیبی به دوگانگی مدیریتی در قشم | خبرها 23 بهمن 1396
اعتراض شدید شیخ‌خطیبی به دوگانگی مدیریتی در قشم

شیخ‌ عبدالرحیم خطیبی در نشست مشترک شوراها و وزیر کشور با اشاره به وفاداری قلبی مردم قشم و هم‌سویی آنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی، به وحدت بی‌مثال شیعه و سنی در این شهرستان اشاره کرد و آن را نشانه بصیرت و عقلانیت این مردم دانست.

وی تصریح کرد: مردمی که همواره در مقابل محنت‌ها صبور و در مقابل محبت‌ها شاکر بوده‌اند، همه‌ی محرومیت‌ها و سختی‌ها را به جان خریده‌اند، صبوری به خرج داده‌اند و در عین حال شکرگزار نعمات و خدماتی هستند که از سوی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه می‌شود. وی با بیان اینکه این سکون و آرامش، نه نشانه بى‌درد بودن مردم بلکه از صبوری و بردباری آنان است که هرگز حاضر نشده‌اند آرامش و امنیتی را که حکم‌فرماست، به هیچ قیمتی مبادله کنند.

وی تشریح کرد: این‌ها همه بیانگر هوشیاری و وفاداری و اخلاق‌مداری این مردم است که در صحنه‌های مختلف آن را به اثبات رسانده‌اند و اگر هم مشکلاتی داشته‌اند با پرسش‌گری و نه پرخاش‌گری، با مطالبه بدون مقابله و با تعامل بدون تقابل سعی کرده‌اند پی‌گير حل مشکلات خود باشند. وی تاکید کرد: مردم هنوز به نظام و انقلاب و مسئولین عزیز امیدوار هستند و کما اینکه شاهد هستیم، پس از مدت‌ها انتظار، همه‌ی مردم اعم از شوراها، علما، بزرگان، معتمدین و نخبگان در این جلسه حضور یافته‌اند.

شیخ‌خطیبی اذعان کرد: مهم‌ترين درخواست مردم این شهرستان، پایان دادن به تراژدی دردناک دوگانگی مدیریتی در قشم است. وی تصریح کرد: حتی اگر دو مدیریت موازی در یک شهر و نظام وجود داشته باشد قابل قبول نیست، چه برسد به اینکه این مدیریت‌های موازی مثل دو لبه‌ی قیچی مردم را از وسط قیچی کند.

شیخ‌خطیبی با بیان اینکه، این مطالبه‌ای است که ریشه‌ی بسیاری از مشکلات مردم در قشم است، افزود: اگر این مطالبه‌ی مردم پاسخ داده شود بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش در حضور وزیر کشور و نمایندگان مجلس گفت: ما بر این باوریم که همه ما مکلف به حفظ کارآمدی و مشروعیت نظام هستیم. یکی از مسائلی که بعد از 27 سال تأسيس منطقه آزاد در قشم می‌تواند كارآمدى نظام را زیر سوال ببرد همین تناقضات قانونی و دوگانگی مدیریتی در قشم است.

وی ضمن تاکید بر تکلیف عملی به حفظ كارآمدى نظام، با اشاره به روایات متعدد، عمران و آبادانی را از مطالبات الهی از بشر دانست.

شیخ‌خطیبی ادامه داد: الفبای عمران و آبادانى آب است که قرار است به زودی جشن آب‌رسانی در جزیره‌ی قشم برگزار شود اما این کافی نیست و برای تداوم عمران و آبادانى در کشور و این شهرستان نیازمند اخلاق و اخلاق‌مداری هستیم. وی با تاکید بر اینکه کشور ما جدّاً نیازمند اخلاق و اخلاق‌مداری است؛ گفت: بر این باور هستیم که فساد اخلاق عملکردها را زیر سؤال می‌برد و بی‌اخلاقی عمل را فاسد می‌کند.

وی افزود: ما بر این باور هستیم که تا زمانی که ربا و رشوه و اختلاس در کشور ما ریشه‌کن نشود توسعه و عمران و آبادی رؤيايى است که قابل تعبیر نیست؛ حقیر بر این باورم که توسعه از ريشه‌ى "وُسع" است و وُسع یعنی ظرفیت و توانایی؛ و توسعه وقتی ممکن است که همه نیروهای جامعه به ویژه نیروهای دلسوز و متعهد و کارآمد بومی پای کار بیایند و در مسیر توسعه از آن‌ها استفاده شود؛ وگرنه توسعه اسمى است بی‌مسمّا و شعاری است بی‌محتوا.
بازديد:1027| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت