« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

امر به معروف و نهی از منکر یک دستور قرآنی است | خبرها 17 مهر 1396
امر به معروف و نهی از منکر یک دستور قرآنی است

شیخ ابراهیم ابراهیمی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و امام‌جمعه کنارسیاه قشم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک دستور قرآنی است اظهار کرد: خداوند مسلمانان را دستور به انجام این کار داده است و در قرآن کریم داریم که قوم یهود لعن و نفرین شدند به خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود جامعه رو به نابودی می‌رود گفت: علت «خیر امت» بودن ما این است که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم و بزرگان دین همه کارشان همین بوده است.

شیخ ابراهیمی با بیان اینکه احادیث متعددی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد تصریح کرد: پیامبر یک جامعه را به کشتی تشبیه می‌کند که اگر افرادی که روی عرشه هستند جلوی افراد پایین عرشه را نگیرند جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه امر به معروف نهی از منکر واجب است گفت: خداوند می‌فرماید یکی از نشانه‌های مومن این است که امر به معروف و نهی از منکر میکند اما منافق بر عکس است.

شیخ ابراهیمی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم گفت: همه مردم در خسران و نابودی هستند مگر اینکه امر به معورف و نهی از منگر انجام دهند.

وی با اشاره به شهادت امام حسین رضی الله عنه فرزند پیامبر(ص) اظهار کرد: یزید حکومتی تشکیل داده بود که بی بند و باری را در جامعه تزریق می‌کرد و مسلما حسین بن علی رضی الله عنه که از اولاد پیامبر(ص) است این وضعیت را نمی توانست تحمل کند و ساکت بنشیند.

امام جمعه اهل سنت کنارسیاه قشم با بیان اینکه حرکت امام حسین رضی الله عنه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: از واقعه عاشورا درس می گیریم که فسخ و فجور نتیجه ای جز ذلت و خواری ندارد و قیام امام حسین رضی الله عنه در اوج به شهادت رسیدن بود و افتخاری است برای همه مسلمانان.

وی گفت: کسانی که دل در گروی قرآن و سنت دارند از شهادت امام حسین رضی الله عنه محزونند و امام حسین رضی الله عنه با شهادت خود چهره کریه و زشت یزیدیان را به همه نشان داد و آنها را رسوا کرد.
بازديد:851| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت