« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شقاوت قلب و سستی در عبادات از نشانه های ضعف ایمان است | خبرها 21 مرداد 1396
شقاوت قلب و سستی در عبادات از نشانه های ضعف ایمان است

نماز جمعه این هفته گیاهدان به امامت شیخ ابراهیم ابراهیمی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برگزار شد.

شیخ ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه گیاهدان با اشاره به موضوع ایمان گفت: ایمان بر میگردد به حالت قلب انسان که انسان قلبا خداوند را قبول داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایمان و اسلام هر کدام یک تعریف جدا دارند گفت: احکام اسلام و ایمان با هم فرق می‌کنند.

شیخ ابراهیمی با اشاره به ضعف ایمان گفت: انسانی که ضعف ایمان دارد باید راه علاج را پیدا کند تا اینکه بر ایمانش افزوده شود.

خطیب نماز جمعه گیاهدان افزود: خداوند با ایمان انسان را به بهشت می برد به همین خاطر پیامبر اولین کاری که کرد بر ایمان یاران خود افزود و ایمان را به آنها آموخت و بعد از آن احکام را به آنها یاد داد.

وی با اشاره به نشانه ها ضعف ایمان گفت: علما ضعف ایمان را در این می بینند که کسی مرتکب گناه شود اما بدون پروا و واهمه از کنار آن رد شود و ترس نداشته باشد.
مدرس مدرسه اسماعیلیه با بیان اینکه افراد ضعیف الایمان خیلی راحت گناه را انجام می دهند گفت: آنها در فکر توبه نیستند و ناراحت هم نمی‌شوند تا جایی که گناه برای آنها طبیعی می شود و عادت می کنند.

وی با بیان اینکه انسانی که ضعف ایمان دارد سنگدل می‌شود اظهار کرد: ضعف ایمان باعث می شود در دل رحم نداشته باشیم و خداوند بر دل های آنان که در ایمان خود ضعیف هستند مهر میزند تا دیگر در برابر معصیت ها متاثر نشوند.

شیخ ابراهیمی با بیان اینکه سستی و کندی در عبادت از جمله نشانه های ضعف ایمان است گفت: از نشانه های مومن این است که اگر نماز میخواند و یا روزه میگیرد از کار خود لذت میبرد و نشاط دارد اما اگر در قلب کسی ضعف ایمان باشد اصلا نشاط ندارد و با زحمت این کارها را انجام میدهد.

وی با بیان اینکه ضعف ایمان باعث می شود به کارهای خیر بی اعتنا باشیم گفت: مومنان در زمان پیامبراکرم(ص) در کار خیر از هم پیشی میگرفتند اما ضعف ایمان باعث می شود شخص به انجام کار خیر رغبت نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه گیاهدان با بیان اینکه اگر کسی بخل بورزد در واقع در حق خودش بخل کرده است گفت: مال و ثروت وسیله امتحان است و باید در کارهای خیر بخیل نباشیم.

وی با بیان اینکه افراد در جامعه اسلامی باید غم خوار یکدیگر باشند گفت: باید برای همه کسانی که در اطراف ما هستند و مشکل دارند فکر چاره کنیم.
بازديد:994| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت