« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

دین باید در خانواده حاکم باشد | معاونت اجتماعی 18 مرداد 1396
دین باید در خانواده حاکم باشد

سخنران این هفته جلسه عمومی ویژه خواهران مدرسه علوم دینی اسماعیلیه شیخ یعقوب دریانورد (نماینده هیئت فتوا در جزیره قشم و امام جمعه موقت بندر درگهان) بود.

ایشان با تاکید بر حاکمیت دین در خانواده گفتند: یکی از پایه ها و اساس خانواده تدین است دین باید در خانواده حاکم باشد به اینکه وظائف دینی بخوبی در آن خانه انجام شود در ایمان به پروردگار متعال همه مومن راستین باشند و به وظائف دینی مانند نماز روزه زکات و حج به مسائلی که مربوط به عفت و پاکدامنی است مانند حجاب توجه داشته باشند.

شیخ یعقوب دریانورد با اشاره به اینکه صفات خانه ی مسلمان باید صفات دین باشد افزودند: مادر اولین مدرسه و اولین معلم است اگر مادر به مسأله دین اهمیت دهد کل خانواده دیندار می شوند اگر مادر حجابش را رعایت کند و به حیا و عفت اهمیت دهد مطمئن باشید دختران آن خانه همه محجبه خواهند بود اگر مادر اول وقت سجاده اش را پهن کند و وضوء بگیرد و خود را برای نماز آماده کند مطمئن باشید دختران و پسران خانواده هم به نماز اهمیت می دهند.

امام جمعه موقت بندر درگهان با ذکر این مطلب که اختلاف سلیقه در خانواده بین زن و شوهر یک چیز طبیعی است گفتند: اختلاف سلیقه بعنوان یک مسأله مهم در خانه نیست اما اگر این اختلافات سلیقه ای به مشاجره و بغض و کینه تبدیل شود آنوقت بدترین بلا برای آن خانه خواهد بود اختلاف سلیقه را هیچوقت بعنوان اختلاف کلی قرار ندهیم و به آن دامن نزنیم.

نماینده هیئت فتوا در شهرستان قشم با ذکر حدیثی از رسول الله صلی اله علیه و سلم صفات و خصوصیات همسر نمونه را برشمردند ایشان افزودند: خانه محلی است برای حفظ حرمت مرد و زن . خبر کردن و اجازه گرفتن برای حفظ حریم خانواده مشروع شده است. ارزش حجاب زن تعلق به شوهرانشان دارد زن مانند مروارید و درّ قیمتی و ارزشمند است و باید از آن محافظت شود و این ارزش را خدا به زنان داده است.

فایل صوتی sh-yaghoob.mp3 [حجم: 17,74 مگابايت] ( تعداد دانلود: 307)
بازديد:1285| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت