« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

محبت اهل‌بیت پیامبر از نشانه‌های ایمان است | خبرها 18 مرداد 1396
محبت اهل‌بیت پیامبر از نشانه‌های ایمان است

شیخ ابراهیم ابراهیمی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه وامام‌جمعه کنارسیاه قشم با بیان اینکه امام شافعی(ره) به «محب اهل بیت» معروف است اظهار کرد: البته جامعه اهل سنت همیشه دوستدار خاندان پیامبر(ص) بوده و هستند.

وی با اشاره به یکی از اشعار امام‌شافعی(ره) تصریح کرد: ایشان خطاب به اهل‌بیت میفرماید که محبت شما فرضی است که از جانب خداوند در قرآن آمده است و همین در عظمت شما کافی است که هرکس در نماز به شما درود نفرستد نمازش درست نیست.

شیخ ابراهیمی با بیان اینکه اهل بیت پیامبر(ص) در میان اهل‌سنت جایگاه بسیار والایی دارند گفت: اهل‌سنت محبت شایسته ای به آنها دارند و اهل‌بیت را دوست می‌دارند.

وی با بیان اینکه همه اهل‌سنت بر لزوم وجود محبت اهل‌بیت در دل‌ها اتفاق نظر دارند گفت: کتاب های اهل سنت مملو از فضائل و مناقب اهل‌بیت است.

مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه با بیان اینکه منابع دینی اسلام محبت اهل‌بیت را از نشانه های ایمان معرفی می‌کنند گفت: خداوند متعال در قران کریم از اهل بیت تعریف و تمجید کرده و آنها را پاک معرفی کرده است .

وی با بیان اینکه زبان عاجز است از تعریف کسانی که مانند خورشید درخشیدند تصریح کرد: کسی که در دوستی با آل محمد از دنیا برود همچون شهید و براساس سنت پیامبر از دنیا رفته است.

شیخ ابراهیمی با بیان اینکه اهل سنت به اهل بیت تعلق خاطر جمعی دارند و این احترام و محبت ناشی از فرهنگ و اعتقادات دینی ماست گفت: اهل بیت در واقعه کربلا و بعد از آن بسیار مورد ظلم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سیدنا علیرضی الله عنه جایگاه ویژه ای در بین اهل سنت دارد گفت: خداوند و پیامبراسلام(ص) حضرت علی (رض) را دوست داشتند.

امام‌جمعه اهل‌سنت کنارسیاه با اشاره به مقام عظیم حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: ایشان والا مقام ترین بانوی جهان در همه زمینه هاست .

وی با اشاره به فضائل حسنین رضی الله عنهما در منابع اهل سنت گفت: روایات بسیار زیادی از کمال اخلاق و فقه و کردار نیک امام سجاد در کتب اهل سنت وجود دارد.

محبت اهل‌بیت پیامبر از نشانه‌های ایمان است
بازديد:879| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت