« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد | خبرها 29 تير 1396
مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، رئیس دفترنمايندگی ولي فقيه در امور اهل سنت هرمزگان و دكتر يوسفي راد معاونت آموزشي و پژوهشي دبيرخانه شوراي برنامه مدارس علوم ديني اهل سنت، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و جمع کثیری از علما و روحانیون اهل سنت استان در بندرعباس برگزار شد.

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد

آیت‌الله نعیم آبادی در این مراسم با اشاره به شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) تنها متعلق به شیعه و اسلام نیست و ایشان فخر جامعه علمی در سراسر دوران است.

وی با بیان اینکه مردم اهل سنت از قدیم الایام شافعی مذهب بوده اند گفت: فتوای روحانیون باید بر مبنای مذهب امام شافعی باشد چرا که مردم روحانیون را حجت بین خود و دین میدانند و به انها اعتماد دارند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به آزاد سازی موصل عراق گفت: آزاد سازی موصل، پیروزی شیعه و اهل سنت بر داعش بود.

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد

شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و امام‌ جمعه اهل سنت قشم در اين مراسم اظهار کرد: باید تشکر ویژه کنم از دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان و شخص حجت الاسلام والمسلمین مریدی که همواره برای اهل سنت منشأ خير و بركت بوده است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام مریدی با عملکردشان موجب وحدت در جامعه و پیشرفت در مدارس علوم دینی اهل سنت بوده اند گفت: خداوند سايه ایشان را از سر استان كم نكند و به ایشان توفیق روز افزون بدهد.

شیخ خطیبی با بیان اینکه جهل و احساسات كنترل نشده ريشه افراط گري است اظهار کرد: وقتي مدارس فعال باشد علم جایگزین جهل میشود و دانش نقش بي بديل خود را اجرا ميكند.

وی با اشاره به پیشرفت مدارس علوم دینی اهل سنت در سه دهه اخیر تصریح کرد: این پیشرفت ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دبیرخانه شورای مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کشور حاصل شد.

امام‌جمعه اهل سنت قشم با اشاره به امنیت مثال زدنی در ایران گفت: ما امروز به برکت وحدت در کشور شاهد امنیتی هستیم که هیچ جای دنیا مثالش پیدا نمی شود.

وی با اشاره به عناصر پیشرفت و ارتقا در مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: همه ما باید آرمان گرا باشیم و آرمان های بلندی را برای خود در نظر بگیریم تا بتوانیم به رشد و ترقی برسیم.

شیخ خطیبی با بیان اینکه بلند پروازی با خیال پردازی فرق میکند اظهار کرد: خیال پردازی کاری عبث و بیخود است اما بلند پروازی آرمان دین ما است و روایتی است از سیدنا حسین(رضی‌اله) که میفرماید از خداوند دم در بهشت را نخوهید و از خداوند فردوس را بخواهید و به کم قانع نشوید.

وی با اشاره به اهمیت «برنامه ریزی» در پیشبرد اهداف مدارس علوم دینی اهل‌سنت گفت: مسائل و مشکلات مالي مدارس به خاطر بي برنامه‌گي است و برنامه ها بايد دقيق مدون شود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه مدارس بايد بروز شوند گفت: مدارس باید مطابق با نياز جامعه فعاليت كنند و از تكنولوژي روز استفاده كنيم و اموزش را مدرنيزه کنند.

وی اضافه کرد: مدارس بايد جذابه افريني کنند و برای طلاب جذاب شوند.

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد

سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) نیز در این مراسم با اشاره به ابعاد وحدتی شخصیت امام راحل تصریح کرد: امام بزرگترین منادی وحدت اسلامی بود.

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی در کشور گفت: این وحدت مدیون تیزهوشی و اخلاص روحانیون شیعه و اهل سنت و عمل درست به آموزه های دین است و از این پس نیز علما و روحانیون باید با آگاهی بخش مانع ایجاد اختلاف و دو دستگی شوند.

حجت‌الاسلام جهانگیری مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد خوب مدارس در سال های گذشته گفت: مدارس باید منشا رشد و بالندگی طلاب باشند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام پیرنیا رئیس دانشگاه جامعه المصطفی قشم نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد

در پایان مراسم احکام مسئولیت مدیران برخی از مدارس توسط نماینده ولی فقیه در هرمزگان، رئیس دفتر نمايندگی ولي فقيه در امور اهل سنت هرمزگان، دكتر يوسفي راد معاونت آموزشي و پژوهشي دبيرخانه شوراي برنامه مدارس علوم ديني اهل كشور، شیخ خطیبی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه اهل سنت قشم و شیخ امینی مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت بندرلنگه تقدیم شد.

مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» در بندرعباس برگزار شد
بازديد:1147| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت