« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بلند پروازی شرط رشد و ترقی است | خبرها 29 تير 1396
بلند پروازی شرط رشد و ترقی است

شیخ عبدالرحیم خطیبی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و امام‌ جمعه اهل سنت قشم در مراسم «هم اندیشی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت هرمزگان» اظهار کرد: باید تشکر ویژه کنم از دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان و شخص حجت الاسلام والمسلمین مریدی که همواره برای اهل سنت منشأ خير و بركت بوده است.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام مریدی با عملکردشان موجب وحدت در جامعه و پیشرفت در مدارس علوم دینی اهل سنت بوده اند گفت: خداوند سايه ایشان را از سر استان كم نكند و به ایشان توفیق روز افزون بدهد.

شیخ خطیبی با بیان اینکه جهل و احساسات كنترل نشده ريشه افراط گري است اظهار کرد: وقتي مدارس فعال باشد علم جایگزین جهل میشود و دانش نقش بي بديل خود را اجرا ميكند.

وی با اشاره به پیشرفت مدارس علوم دینی اهل سنت در سه دهه اخیر تصریح کرد: این پیشرفت ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دبیرخانه شورای مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت کشور حاصل شد.

امام‌جمعه اهل سنت قشم با اشاره به امنیت مثال زدنی در ایران گفت: ما امروز به برکت وحدت در کشور شاهد امنیتی هستیم که هیچ جای دنیا مثالش پیدا نمی شود.

وی با اشاره به عناصر پیشرفت و ارتقا در مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: همه ما باید آرمان گرا باشیم و آرمان های بلندی را برای خود در نظر بگیریم تا بتوانیم به رشد و ترقی برسیم.

شیخ خطیبی با بیان اینکه بلند پروازی با خیال پردازی فرق میکند اظهار کرد: خیال پردازی کاری عبث و بیخود است اما بلند پروازی آرمان دین ما است و روایتی است از سیدنا حسین (رضی‌الله عنه) که میفرماید از خداوند دم در بهشت را نخوهید و از خداوند فردوس را بخواهید و به کم قانع نشوید.

وی با اشاره به اهمیت «برنامه ریزی» در پیشبرد اهداف مدارس علوم دینی اهل‌سنت گفت: مسائل و مشکلات مالي مدارس به خاطر بي برنامه‌گي است و برنامه ها بايد دقيق مدون شود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه مدارس بايد بروز شوند گفت: مدارس باید مطابق با نياز جامعه فعاليت كنند و از تكنولوژي روز استفاده كنيم و اموزش را مدرنيزه کنند.

وی اضافه کرد: مدارس بايد جاذبه افريني کنند و برای طلاب جذاب شوند.
بازديد:808| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت