« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

حفظ وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی از جمله تاثیرات حج است | خبرها 26 تير 1396
حفظ وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی از جمله تاثیرات حج است

شیخ ابراهیم ابراهیمی خطیب جمعه ارمک بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به موضوع حج و ضرورت حفظ و نگهداری تاثیرات آن اظهار کرد: اعمال عبادی که در احرام به انجام آن امر شدیم همه مهم و عظیم هستند و هر کدام در جای خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه دو عمل در حج تاثیر و فایده خاص خودش را دارد که در عمل دیگر آن تاثیرات یافت نمی‌شود تصریح کرد: قرآن از فواید حج به گونه ای دیگر و با اسلوب خاص سخن گفته است.

شیخ ابراهیمی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه ارمک با بیان اینکه قرآن به جای ذکر فواید از مسلمانان خواسته بیایند و منافع حج را ببینند گفت: حج تنها با شنیدن قابل درک نیست و خداوند پس از اعلان حکم حج مژده داده که مردم از جاهای دور و نزدیک بیایند و به انجام اعلام بپردازند.

وی با اشاره به سایر تاثیرات شگفت انگیز حج بیان کرد: تحول و انقلاب در درون انسان، تغییر در رفتار و کردار، حفظ وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی از جمله خصوصیات حج است.

خطیب جمعه اهل‌سنت ارمک با اشاره به جاذبه شگفت‌انگیز بیت‌اله گفت: در حج منافع و ثواب به اندازه اخلاص و تقوا حاصل می شود و در حج یکسان بودن همه انسان ها با همدیگر علامت مقبولیت حج است.

وی با اشاره به خصوصیات حاجی پس از بازگشت به وطن خاطرنشان کرد: حاجی پس از بازگشت از حج اعمالش بهتر می شود و به واجبات بیشتر از قبل اهتمام می کند و بیشتر از گذشته از گناهان دوری می کند.

شیخ ابراهیمی با بیان اینکه حاجی پس از حج شوق و اشتیاق به حج در دلش فزونی می یابد گفت: تقوا یکی از برکات حج است و در روایت آمده است عمره تا عمره کفاره گناهان است.

وی با بیان اینکه حج آنچه گناه پیش از آن بوده را محو می کند گفت: هرکس گرداگرد خانه خدا هفت بار طواف کند برایش پاداش و ثواب آزاد کردن یک غلام است و با نهادن و برداشتن هر قدم یک گناه محو و یکی نیکی نوشته می شود.

مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه با بیان اینکه لمس حجرالاسود و رکن یمانی گناهان را نابود می کند اظهار کرد: از عایشه روایت است که پیامبراسلام (ص) فرمودند بیشتر از روز عرفه در هیچ روزی پروردگار عالم بندگانش را از جهنم آزاد نمی کند و در این روز رحمت خداوند به بندگان نزدیک است.
بازديد:1195| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت