« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اجتماع عظیم اسلامی در حج همواره موجب هراس مشرکان بوده است | خبرها 26 تير 1396
اجتماع عظیم اسلامی در حج همواره موجب هراس مشرکان بوده است

شیخ علی صالحی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و خطیب نمازجمعه اهل سنت روستای سورو از توابع بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق و ترس از خداوند تصریح کرد: انسان باید تقوای الهی را در زندگی خود جاری کند و همواره خود را در محضر پرودگار عالم ببیند.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است گفت: خلقت انسان با سایر موجودات متفاوت است و انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است و میتواند به مقامی برسد که حتی فرشتگان هم نمیتوانند برسند.

خطیب نماز جمعه اهل سنت روستای سورو بندرلنگه همچنین با اشاره به موسم حج تمتع اظهار کرد: حجاج بیت اله به زودی در مراسم حج اجتماع عظیم اسلامی را تشکیل خواهند داد که این موجب ترس و هراس همیشگی کفار و مشرکان از صدراسلام تاکنون بوده است.

وی با بیان اینکه حج‌گذاران باید با راهنمایی گرفتن از روحانی کاروان در آرامش و وقار حج خود را به جا بیاورند گفت: در این مراسم انسان باید هرچیزی جز خدا را از یاد ببرد و فقط او را قادر مطلق بداند.
بازديد:784| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت