« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اخلاق باید پشتوانه رفتارهای دینی و اجتماعی باشد | خبرها 12 تير 1396
اخلاق باید پشتوانه رفتارهای دینی و اجتماعی باشد

شیخ عبدالرحیم خطیبی خطیب جمعه اهل‌سنت روستای گیاهدان قشم در خطبه های نماز جمعه با اشاره به پایان ماه رمضان اظهار کرد: ما از این ماه دو درس صبر و شکر را گرفته ایم.

وی با بیان اینکه پند اندرز الهی برای کسانی تاثیر دارد که در پیشگاه خداوند صبور و شکور باشند گفت: انسان مومن در همه حال به این دو صفت مجهز است چه در سختی و مصیبت و چه در نعمت و نیک روزی.

شیخ خطیبی با بیان اینکه در دنیا ما با خیر و شر مورد آزمون قرار میگیریم تصریح کرد: بسیاری از انسان ها در این آزمون رفوزه می شوند و ما باید بسیار مراقب این آزمایش سخت باشیم.

وی با صبر بر دین را یکی از جلوه های صبر دانست و افزود: بسیار سخت است در این عصر یعنی عصر فتنه ها، پایدار باشد و استقامت کند.

خطیب جمعه اهل‌سنت روستای گیاهدان قشم با اشاره به حدیث تصریح کرد: حفظ دین و صبر بر دین در آخر الزمان مثل نگه داشتن اتش در دست است.

وی با بیان اینکه صبر بر عبادت یکی دیگر از جلوه های صبر است گفت: فشاری که بر نفس انسان وارد میشود برای پابندی به کیفیت و کمیت نماز از جمله صبر بر عبادت است.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت قشم صبر بر تکالیف را از جمله نمونه های صبر دانست و افزود: بهشت با سختی و مکاره پوشیده شده است و جهنم از شهوات و لذت های حرام پوشیده شده است.

وی با بیان اینکه انسان باید مراقب شهوت های شکم و شهوت های جنسی باشد گفت: یکی از عمده دلیل سرازیر شدن انسان ها به جهنم همین دو شهوت است.

شیخ خطیبی با بیان اینکه اخلاق باید پشتوانه رفتارهای دینی و اجتماعی باشد خاطرنشان کرد: انسانی که منزوی نیست و در جامعه است و بر اذیت و آزار مردم صبر میکند مقام بسیار بالایی دارد.

وی صبر بر مصائب و مشکلات را از جمله جلوه های صبر دانست و افزود: مصیبت های دنیوی آزمون خداوند است و اجر و پاداش آن نزد خداوند است.
بازديد:781| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت