« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

همه برنامه های عبادی این ماه به مغفرت و آمرزش ختم می شود | خبرها 1 تير 1396
همه برنامه های عبادی این ماه به مغفرت و آمرزش ختم می شود

شیخ عبدالرحیم خطیبی با اشاره به دهه آخر ماه رمضان این دهه را یکی از با فضیلت ترین ایام عنوان کرد و بیان داشت : پیامبر اسلام(ص) دهه آخر ماه رمضان را در مسجد معتکف می شد تا از این اوقات به صورت کامل بهره مند شود.

وی شب قدر را شب تعیین مقدرات ، شب نزول قرآن و شب مغفرت و آمرزش گناهان عنوان کرد و بیان داشت : رمضان به خاطر نزول قرآن شرافت پیدا کرد و از طرفی همه برنامه های عبادی این ماه به مغفرت و آمرزش ختم می شود.

امام جمعه اهل سنت قشم درخواست عفو و مغفرت را از مهمترین اعمال ماه رمضان برشمرد و افزود : مغفرت قبل از بهشت قرار دارد و مومنین متضرعانه در چند روز باقیمانده ماه رمضان آمرزش را به خاطر گناهان کوچک و بزرگ و همه سهل انگاری ها از درگاه خدا می خواهند.

خطیب جمعه اهل سنت قشم تجارت با خداوند را بر اساس آیات قرآن پرسود و ارزشمند دانست و گفت : حسن انجام عبادات و تلاوت قرآن با فهم و تدبر در آیات آن مانند کلاهای مرغوبی است که در تجارت با خداوند مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد : زکات و انفاق یکی از مصادیق عبادت است که مورد توجه اسلام قرار گرفته و جایگاه زکات در قرآن در کنار نماز ذکر شده که باید این زکات به فقرای واقعی پرداخت شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی پیدا شدن فقر کاذب در کنار فقر پوشیده را از پدیده های جهان امروز برشمرد و تصریح کرد : فقر کاذب شامل کسانی که قلبهای آنها فقیر است و از روی فزونی طلبی در جامعه به تکدی گری و گدایی مشغول می شوند و در مقابل افرادی هم هستند که با وجود نیاز مالی به خاطر حفظ کرامت و حیثیت حاضر به دریافت کمک های مالی نیستند.

وی افزود : اگر زکات به صورت عادلانه پرداخت شود فقر ریشه کن می شود که برای رسیدن به این هدف می توان با پرداخت زکات به انجمن های خیریه این موضوع را مدیریت کرد .

شیخ عبدالرحیم خطیبی در خطبه دوم نماز جمعه اهل سنت قشم گفت : ماه رمضان در تاریخ اسلام شاهد خاطرات خوش و تلخی است که شهادت امیرالمومنین سیدنا علی رضی الله عنه در چنین روزی یکی از حوادث تلخ و تکان دهنده و عبرت آموز برای مسلمانان است.

وی شهادت سیدنا علی رضی الله عنه را یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ اسلام برشمرد و بیان داشت: این واقعه دلخراش و تکان دهنده درس بزرگی برای مسلمانان دارد چرا که شهادت سیدنا علی رضی الله عنه به دست کسی اتفاق افتاد که ادعای مسلمانی داشت و فکر می کرد این کار موجب تقرب او به خدا می شود.

امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه خوارج در واقعه حکمیت سیدنا علی رضی الله عنه را تکفیر کردند اظهار داشت: ابن ملجم کسی بود که در زمان خلیفه دوم عمر بن الخطاب رضی الله عنه به عنوان معلم قرآن به مصر اعزام شده بود اما به خاطر جهل و بی بصیرتی پس از جنگ صفین به خوارج پیوست و سیدنا علی رضی الله عنه را به شهادت رسانید.

وی افزود : بی بصیرتی در دین و افتادن در دام شبهات خطرناک تر از افتادن در دام شهوات است چرا که فرد بی بصیرت مسلمانان را به کفر و بدعت محکوم می کند و برای آنها حکم صادر می کند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی ضمن هشدار به جوانان در مورد شبهات کانال های ماهواره ای و فضای مجازی خاطر نشان کرد : بعضی ها که کوچکترین آگاهی از علوم دینی ندارند پیروی مسلمانان از مذاهب اسلامی را بدعت می دانند و به دنبال دسته بندی و اختلاف بین مسلمین هستند.

وی ادامه داد : اینکه انسان خدا را دوست داشته باشد کافی نیست بلکه باید بداند که خداوند از او چه می خواهد تا راه درست را طی کند و دچار افکار مسموم نشود چرا که اگر انسان در معرض شبه قرار گیرد ممکن است اعمال جنایتکارانه ای را برای تقرب به درگاه خداوند انجام دهد .

امام جمعه اهل سنت قشم مجرای تکفیر را اتهام افراد به بدعت ، فسق و گمراهی برشمرد و بیان داشت : اندیشه خوارج همچنان وجود دارد و بی بصیرتی و جهل باعث شده تا کسانی در دایره اسلام دچار فتنه شوند و حکم به قتل انسانها دهند و این در حالی است که اسلام دین وسط و اعتدال است .

.......................
منبع: هرمز آنلاین
بازديد:1002| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت