« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

چرا امارات با اخوان المسلمین مخالف است؟ | خبرها 25 خرداد 1396
چرا امارات با اخوان المسلمین مخالف است؟

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های استراتژیک امارات متحده عربی، در مصاحبه با رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی هشدار داد، تشکیلات تندرویی که غیر قانونی بطور مخفیانه فعالیت می‌کنند و منابع مالی و ماهیت فعالیت جنبشی و تشکیلاتی آنها شناخته شده نیست، قصد تضعیف بنیاد جامعه و ریشه‌های آن را در سر می پروراند.

چنین تشکیلاتی با ماهیت انقلابی نمی‌توانند با جامعه سازگار شوند، چون تفکر آنها انحصاری بوده و اعتقادی به همکاری با دیگران ندارند، این افراد به چیزی جز مصلحت تشکیلات نمی‌اندیشد و فقط در راستای رهنمودهای رهبر خود عمل می‌کنند، آنها در همه کشورها درصدد سرنگونی حکومت‌ها و کودتا علیه مشروعیت آن، تضعیف امنیت و ثبات در این کشور ها هستند.

این گروه با چنین اقداماتی قصد دارند برای تحقق اهداف خود در سطح داخلی و بین‌المللی، همه دستاوردها، منابع مالی و اعضای خود را در خدمت به اندیشه تشکیلات خود بکار گیرد.

عناصر متهم به توطئه در امارات متحده عربی، این تشکیلات، در درون چارچوب سازمانی و ساختاری خود از نظر در اختیار داشتند نیروهای متخصص، مسئول در پرونده ها و مسائل مشخص مانند حکومت‌ها عمل می‌کردند؛ در واقع آنها مخفیانه با ایجاد ساختارهای سازمانی در تشکیلات، خود را برای برعهده گرفتن حکومت در صورت سقوط احتمالی آماده می‌کردند.

تاریخ گروه اخوان المسلمین از زمان برملا شدنش در سال 1982 و پیش از آن، امور، تحرکات و اصول تشکیلاتی اخوان را شامل می‌شود که نشانه عمق تفکر این تشکیلات در سطح بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در واقع آنچه که "دفتر رهبر کل" اخوان المسلمین نامیده می‌شود رویکرد سیاست‌‌های بین‌المللی و مدیریت امور آن را بر عهده دارد.

مقامات امارات تاکید دارند که اساس و پایه مقابله با تروریسم رویارویی با تفکر افراط گری است. گروه‌هایی که تفکر افراط‌گری را انتقال می‌دهند که در راس آنها اخوان المسلمین هستند نقشی مشکوک برای اهداف سیاسی بازی می‌کنند. گروه اخوان المسلمین زمینه اصلی برای گسترش افراط گری و تروریسم است و این گروه استفاده از خشونت علیه بی‌گناهان را توجیه می‌کند.

.........................
منبع: ایسنا - العالم
بازديد:777| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت