« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه و تجلیل از ممتازین شعبه حفظ | معاونت علمی 4 خرداد 1396
برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه و تجلیل از ممتازین شعبه حفظ

مراسم اختتامیه سال تحصیلی 96-95 بخش خواهران مدرسه علوم دینی اسماعیلیه به همت شیخ شافعی تشیخ مدیریت مدرسه اسماعیلیه در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد . در این مراسم از رتبه های برتر شعبه ی حفظ (خواهران) مدرسه علوم دینی اسماعیلیه نیز تجلیل شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط طلبه صادق مرجانی آغاز شد.

شیخ علی صالحی امام جمعه منصور آباد و مدرس مدرس اسماعیلیه در این مراسم با اشاره به ضرورت علم آموزی و پرداختن به حفظ و مدارسه قرآن ، بر مشارکت و ترغیب و تشویق برای حضور در کلاسهای دینی و حفظ تاکید کردند.

ایشان با ذکر فضائل و برکات ماه مبارک رمضان ، این ماه را فرصت ارزشمندی جهت کسب رتبه های معنوی معرفی و بر ضرورت اهتمام و غنیمت شمردن لحظات ارزشمند این ماه تاکید نمودند.

برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه و تجلیل از ممتازین شعبه حفظ

در ادامه شیخ محمد تشیخ مدرس و مسئول آموزش مدرسه اسماعیلیه تعالی و رشد و موفقیت فردی را نتیجه انتخاب صحیح هدف و برنامه ریزی در جهت رسیدن به هدف عنوان کردند.

ایشان با ذکر اینکه شرط بهره مندی از استعدادهای نهفته در مرحله اول داشتن هدف متعالی است گفتند: وقتی شما یک هدف خُرد و کوچک داشته باشید لزوما سعی و تلاش شما به اندازه ی هدف شما خواهد بود لذا ضرورت دارد که یک مومن در زندگی هدف بزرگ و کلان داشته باشد تا از تمام استعدادهای ذاتی استفاده شود. اگر هدف شما حفظ کل قرآن یا رسیدن به درجه ی اجتهاد باشد حفظ مثلا ده جزء یا موفقیت در امتحانات برای شما بسیار آسان خواهد بود.

مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه دومین شرط موفقیت را برنامه ریزی و انضباط عملی دانستند و گفتند: در آموزه های دینی هدف زندگی کسب رضای خدا و رسیدن به بهشت معرفی شده و خداوند برای تحقق این هدف برای تمام امور زندگی به ما برنامه داده است و التزام به این برنامه و منهج است که انسان را به سعادت ابدی می رساند.

شیخ محمد تشیخ با خطاب به طلاب و شرکت کنندگان در کلاس حفظ گفتند: شما با انتخاب یک هدف متعالی که همان کسب علوم دینی و حفظ قرآن باشد گام ارزشمندی در جهت سعادتمندی دنیا و آخرت خود برداشتید پس قدردان این هدایت باشید و با برنامه ریزی و همت و عزم زمینه ی رشد معنوی و شخصیتی را برای خود فراهم کنید.

ایشان با ذکر حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و سلم قدم گذاشتن در مسیر علم و حفظ و فهم قرآن را حاصل توفیق الهی دانستند.

برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه و تجلیل از ممتازین شعبه حفظ

در ادامه این مراسم از رتبه های برتر بخش خواهران مدرسه علوم دینی اسماعیلیه با اهدای جوایزی تقدیر شد.

کلاس اول مقدمات

رتبه اول خانم هاجر سنگ شکن با کسب معدل 19.90
رتبه دوم خانم راضیه سرودی با کسب معدل 19.83

کلاس دوم

رتبه اول خانم سیده عالیه تیمار
رتبه دوم خانم عریفه تیمار

کلاس دوم متوسطه

رتبه اول خانم منیره زارعی با کسب معدل 20
رتبه دوم خانم خدیجه تیمار با کسب معدل 19.80

برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه و تجلیل از ممتازین شعبه حفظ

اهدای هدایا به ممتازین حفظ شعبه حفظ خواهران مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برنامه بعدی این مراسم بود که افراد زیر براساس میزان حفظ تجلیل شدند:

1- فریده زارعی با حفظ 9.5 جزء
2- منیره زارعی با حفظ 6 جزء
3- محبوبه تخت دار با حفظ 4.5 جزء
4- شفیقه سرودی با حفظ 4 جزء
5- امیره تخت دار با حفظ 3 جزء
6- فاطمه تیمار با حفظ 2.5 جزء
7- نسرین تیمار با حفظ 1.5 جزء
8- اسراء تیمار با حفظ 1.5 جزء

همچنین از اساتید خواهر مدرسه اسماعیلیه و اساتید حفظ با اهدای هدیه تقدیر شد.

مراسم با پذیرایی مختصری به پایان رسید.

برگزاری مراسم اختتامیه بخش خواهران مدرسه اسماعیلیه و تجلیل از ممتازین شعبه حفظ
بازديد:1476| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت