« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شرکت ما در انتخابات نشانه ی پایبندی به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی است. | معاونت اجتماعی 24 ارديبهشت 1396
شرکت ما در انتخابات نشانه ی پایبندی به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی است.

شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه در خطبه های نماز جمعه گیاهدان به ذکر منزلت و جایگاه ماه معظم شعبان پرداختند و گفتند: ماه شعبان ماه رجوع به درگاه خداوند متعال و توبه و انابه است ماه آمادگی و مهیا شدن برای میهمان بسیار گرامی و ارزشمند و با یمن و برکت یعنی ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه گیاهدان با اشاره به اینکه حضرت رسول صلی الله علیه و سلم معظم این ماه را روزه بوده اند افزودند: در نیمه شعبان طبق روایات صحیح پرونده اعمال یکسال انسانها که کرام الکاتبین آنرا ثبت و ضبط کرده اند به خداوند عزوجل عرضه می شود و خداوند تمام مومنین را مورد عفو و بخشش خود قرار می دهد مگر مشرک و کسی که بین او و برادرش بغض و کینه و دشمنی و کدورت باشد.

ایشان افزودند: اینکه بعضی می گویند در نیمه شعبان تقدیرات و مقدرات و عمر انسانها مشخص و معین می شود در این رابطه روایات صحیحی وجود ندارد.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت اسماعیلیه گیاهدان با ذکر رخدادها و اتفاقات ماه شعبان تحویل قبله و معجزه شق القمر پیامبر را از وقایع مهم این ماه معرفی کردند و گفتند: رسول الله صلی الله علیه و سلم 13 سالی که در مکه بودند و همچنین چند ماهی که در مدینه حضور داشتند به طرف مسجد الاقصی نماز می خواندند اما این آرزوی قلبی و درونی حضرت بود که قبله مسلمین مسجد الحرام باشد که سرانجام خداوند عزوجل این خواسته رسولش را اجابت کرد و قبله از بیت المقدس به کعبه در همین ماه معظم شعبان تغییر پیدا کرد.

ایشان اضافه کردند: زمانی که رسول الله صلی الله علیه و سلم در مکه تشریف داشتند و مردم را به یگانگی و توحید خداوند متعال دعوت می کردند مشرکین از پیامبر تقاضا کردند با معجزه ماه را به دو نیم کند تا حقانیت دعوت و رسالتش برای آنان مشخص شود. در همین ماه شعبان بود که به اذن خدا ماه به دستور پیامبر به دو نیم شد بطوریکه کوه نور مابین دو نیم ماه قرار گرفت اما مشرکین باز عنادت ورزیدند و گفتند که محمد دیده ها و چشمهای ما را سحر کرده است و ایمان نیاوردند.

شیخ شافعی تشیخ در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه گیاهدان با ذکر اهمیت حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بر ضرورت شرکت در این انتخابات تاکید کردند و گفتند: شرکت ما در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نشانه ی پایبندی ما به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی است پس بکوشیم در این انتخابات حضور پر رنگ و پر شوری داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه گیاهدان با تاکید بر شرکت همه ی افراد جامعه از زن و مرد و پیر و جوان در انتخابات افزودند: شرکت ما در انتخابات یک وظیفه ی شرعی و دینی است پس بکوشیم با حضور فعال در پای صندوق های رأی و انتخاب گزینه های اصلح و مورد اعتماد، دشمنان انقلاب را مأیوس کنیم.
بازديد:1179| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت