« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسابقه بزرگ ترجمه و تفسير قرآن كريم | خبرها 22 فروردين 1390
بسم الله الرحمن الرحيم
مسابقه بزرگ ترجمه و تفسير قرآن كريم
(از میان بندگان خدا، قطعاً مردمان دانا و خردمند از خدا می­ترسند. همانا خداوند عزيز و غفور است). (فاطر آیه 28)
ترجمه و تفسیر قرآن کریم:
بسیاری از مردم برای دانستن مسائل فقهی، اخلاقی، خانوادگی، فرهنگی، تاریخی و ... سراغ هر کتابی جز قرآن می­روند و گمان می­کنند یادگیری ترجمه و تفسیر قرآن جز برای قشر خاصّی امکان پذیر نیست. ولی خداوند قرآن را به سوی مردم و برای مردم فرستاده است و فهم آن را برای همگان میسر نموده و فرموده است: (و به راستی قرآن را برای یاد گرفتن و پند گرفتن آسان كرده­ايم. آیا پند گيرنده­اى هست؟)
(سوره قمر آيه 17).
مسابقه بزرگ ترجمه و تفسیر نیم جزء اوّل قرآن کریم:
برای این مسابقه سه کتاب به نام­های «تفسیر نور»، «ترجمه جدولی» و «تفسیر آسان» انتخاب شده و برای سهولت کار شرکت­کنندگان، این سه تفسیر بدون هیچگونه دخل و تصرفی در یک جزوه و سی­دی جمع آوری شده است. جزوه با 50% تخفیف (یعنی به قیمت 1000 تومان) و سی­دی به قیمت 500 تومان در اختیار شرکت­کنندگان قرار خواهد گرفت.
این مسابقه شامل سوره حمد و 76 آیه اوّل سوره بقره می­باشد. مواردی که شرکت کنندگان محترم می­بایست برای مسابقه آماده کنند عبارتند از:
1. ترجمه سوره فاتحه و 76 آیه اوّل سوره بقره.
2. نکته­ها و جواب به سؤالاتی که در تفسیر آسان ذکر شده است.
چگونگی مسابقه:
1. شرکت در این مسابقه برای تمام اقشار جامعه غیر از طلاب و علما (دانش­آموختگان مدارس علوم ديني) آزاد است.
2. سؤالات آزمون به صورت چهارجوابی (تستی) می­باشد.
3. اهدای جوایز با قید قرعه خواهد بود.
برای دریافت جزوه مسابقه و برای اطلاع از اسامی برندگان می­توانید به وبلاگ www.mosabeqeh.blogfa.com یا به سایت http://www.bastakmd.com مراجعه فرمایید.
تاریخ و زمان برگزاری مسابقه: پنجشنبه 13/5/1390 بعد از نماز تراویح.
مکان برگزاری مسابقه:دو هفته قبل از تاریخ برگزاری، مکان برگزاری مسابقه اعلان خواهد شد.
جوایزی که به نفرات برتر تعلّق می­گیرد عبارتند از: نفر اوّل سفر معنوی عمره. نفر دوّم: نصف هزینه سفر عمره. نفر سوّم: تمام سکه بهار آزادی و تعدادی جوایز دیگر که به20 نفر از برندگان تقدیم خواهد شد.
بازديد:4257| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت