« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

پیام رهبری نشان از جایگاه ویژه هاشمی در پیشگاه نظام دارد | خبرها 25 دي 1395
پیام رهبری نشان از جایگاه ویژه هاشمی در پیشگاه نظام دارد

شیخ عبدالرحیم خطیبی گفت: اشک میلیون ها انسان در غم هجران وی؛ پیام رهبری نظام و جایگاه دفن آیت الله هاشمی در کنار معمار کبیر انقلاب نشان از جایگاه ویژه وی در پیشگاه مردم و نظام دارد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی گفتند: در حقیقت آیت الله هاشمی (ره) ستاره درخشان انقلاب اسلامی بود و ملت را و حتی جهانیان را به شگفتی و اندوه واداشت.

شیخ خطیبی تصریح کرد: سخن گفتن درباره آیت الله رفسنجانی به عنوان یک انسان بی نظیر و بی بدیل که ابراهیم وار خودش؛ خانواده اش و آبرویش را در برابر همه ناملایمتی ها فدا کرد و بهشتی وار زیست و بهشتی وار سفر کرد بسیار سخت و دشوار است.

وی گفت: ارتحال ناگهانی وی فرصت حلالیت مخالفانش را که سال ها علیه او بی مهری و بی انصافی کردند از آنان گرفت هر چند او از چهره هایی بود که همه را بخشیده است.

امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: اشک میلیون ها انسان در غم هجران وی؛ پیام رهبری نظام و جایگاه دفن آیت الله هاشمی در کنار معمار کبیر انقلاب نشان از جایگاه ویژه وی در پیشگاه مردم و نظام دارد.

او از توکل قوی هاشمی و پیش بینی ها، نصایح و آینده نگری او به عنوان امتیازات جهان بینی قوی هاشمی و اخلاص و صداقت در گفتار و رفتار وی نام برد‌.

به گفته شیخ خطیبی، حلم و شکیبایی هم از ویژگی های بزرگمردی است که در برابر سختی ها و تهمت ها با قامتی استوار ایستاد و از نظام و انقلاب حمایت کرد .

او گفت: هاشمی رفسنجانی اعتدال و اصلاحات را که برگرفته از آیات قرآنی است برای پیشرفت مردم و نظام می خواست و یکپارچگی ملت و مسئولان آرزوی او بود.

امام جمعه اهل سنت قشم اظهار کرد: بسیاری از دلواپسان براساس احساسات سخن می گویند و تصمیمگیری می کنند اما شخصیتی همچون آیت الله رفسنجانی با دور کردن هوای نفسانی از خود براساس عقلانیت و واقعیت سخن می گفت و دلسوز حقیقی نظام بود.

شیخ خطیبی افزود: مدیریت فکر، مدیریت اعضا و جوارح، مدیریت شهوات و مدیریت افکار چهار عنصر مهم برای سالم زیستن است که مرحوم هاشمی رفسنجانی خود را به این صفات آراسته بود.

وی گفت: سخنان هاشمی در بخش عدالت اجتماعی در دو دهه اول انقلاب را باید سرلوحه برنامه ها قرار دهیم.

...............................................................
منبع: دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان
بازديد:859| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت