« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری مراسم مولودخوانی در مدرسه اسماعیلیه | معاونت اجتماعی 26 آذر 1395
برگزاری مراسم مولودخوانی در مدرسه اسماعیلیه

به مناسبت میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و سلم مراسم مولود خوانی با مشارکت طلاب و مدرسین مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور شیخ شافعی تشیخ مدیریت محترم مدرسه علوم دینی اسماعیلیه برگزار شد ، طلاب اناشید و سرودهایی در مدح حضرت رسول صلی الله علیه و سلم خواندند سپس سخنرانی توسط شیخ محمد تشیخ مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه ایراد شد.

شیخ تشیخ در صحبتهایشان اظهار شادمانی و سرور مسلمانان در ماه ربیع الاول را بخاطر عشق و محبت آنها نسبت به پیامبر دانسته و بر توجه به سیرت و سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم تاکید کردند.

ایشان گفتند: مراسم مولودخوانی از آن جهت که در آن صلوات بر حضرت رسول و اظهار محبت نسبت به ایشان وجود دارد مورد تاکید و تایید علما و بزرگان است و آنچه که طلاب باید مورد توجه داشته باشند فهم معانی ابیاتی است که خوانده می شود چرا که مدارسه نسب و سیرت حضرت رسول الله صلی الله علیه و سلم و بیان شمایل و اوصاف خلقتی و اخلاقی حضرت و ذکر مصایب و سختیهای دعوت ایشان محور اصلی کتابهای مولودخوانی است.

شیخ محمد تشیخ سپس به ابعاد وجودی و اوصاف حضرت رسول اشاره کردند و توجه به علم و اخلاق را مهمترین شاخصه تبعیت از حضرت رسول و الگو قرار دادن او دانستند.

در ادامه مراسم به طلبه برتر هفته از طرف شورای طلاب هدیه ای اهدا شد.

پایانبخش مراسم پذیرایی مختصری بود که به همت یکی از طلاب صورت پذیرفت.
بازديد:1428| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت