« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

آیا اجنه وارد بدن انسان می شوند؟ | مقالات 7 فروردين 1389
آیا اجنه وارد بدن انسان می شوند؟

بسم الله والحمدلله والصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله وصحبه ومن والاه

ما براساس آموزه های وحی معترف به وجود جنیان هستیم وآنها را مانند خود مکلفانی می دانیم که وظیفه شان عبودیت خداوند عزوجل است آنچنانکه خداوند عزوجل می فرماید: (وما خلقت الجن والإنس الا لیعبدون) من جن و انسان را نیافریدم مگر برای عبادتم.

اطلاعاتی که ما از عالم جنیان داریم منحصر به چیزهایی می شود که توسط وحی به ما رسیده است. لذا هر اظهار نظری در مورد جنیان و عملکرد آنها باید از طریق کانال وحی مورد بررسی قرار گیرد چرا که یک امر غیبی است واکثر انسانها از آن اطلاعی ندارند.

خداوند در آیات متعدد بیان کرده که ذات وجودی جن از آتش است (وخلق الجان من مارج من نار) ابن عباس در تفسیر این آیه می گوید: من طرف اللهب وطرف اللهب هو الهواء الساخن الخارج من النار. پس جن از هوای گرمی که از آتش خارج می شود آفریده شده است لذا همانند باد وهوا است واین امکان برای او وجود دارد که از هر قسمتی که بخواهد وارد بدن انسان شود. در سنت واحادیث رسول الله صلی الله علیه وسلم نیز بر دخول جن در بدن انسان واذیت وآزاری که از طرف آنها ممکن است متوجه انسان شود تایید شده است.

جنی وقتی که وارد بدن انسان شد مستقیما به طرف مخ حرکت می کند واز طریق مخ می تواند بر هر عضوی از اعضای بدن که بخواهد تاثیر بگذارد. تحقیقات دانشمندان پزشکی نیز این مطلب را تایید نموده است وثابت شده که در بیماران صرعی تاثیرات و ارتعاشات عجیب وغریبی در مخ اتفاق می افتد.

علامت های شخص جن زده در هنگام خواب:

- بی خوابی : شخص نمی تواند بخوابد مگر بعد از مدت طولانی که به رختخواب رفت.

- زیاد بیدار شدن از خواب

- دیدن کابوس های وحشتناک وعدم آرامش در خواب

- خواب های پریشان دیدن

- دیدن حیواناتی مانند سگ و شتر و روباه و موش و مار و گربه در خواب

- محکم شدن وسخت شدن استخوان ها در خواب

- خنده ، گریه یا فریاد کشیدن و آه کشیدن در خواب

- راه رفتن بدون اراده در خواب

- در خواب خودش را در قبرستان یا زباله دان یا راه وحشتناک ببیند

- دیدن انسانهایی با صفات غریب و عجیب

- دیدن اشباح در خواب

علامت های شخص جن زده در بیداری:

- سردرد دائم ( مشروط به اینکه سبب آن بیماری نباشد)

- عدم علاقه به ذکر خدا ونماز

- آشفتگی های ذهنی و هنجاری

- کسالت وتنبلی بیش از حد

- تشنجات عصبی

- درد در عضوی از اعضای بدن که علم پزشکی از معالجه آن عاجز شده باشد.

توجه: جنی نمی تواند در هر زمانی که بخواهد وارد بدن انسان شود مگر زمانی که حالت انسان تغییر کند و این فرصت برای جنی فراهم شود.

در چهار حالت زیر جنی قدرت ورود به بدن را دارد:

1- در هنگام خشم و عصبانیت شدید

2- در هنگام ترس و وحشت شدید

3- در هنگام فرو رفتن در شهوات

4- در هنگام غفلت شدید وفاصله گرفتن از تعالیم دینی

اما اسبابی که باعث ورود جنی به بدن انسان می شود:

1- عشق زن جنی به انسان مرد یا مرد جنی به زن

2- ظلم انسان به جن ( انجام کاری که توسط انسان صورت گرفته و بر اثر آن جنی مورد اذیت قرار گرفته یا ضرری به او رسیده باشد مانند ریختن آب گرم در مکانی که جنی در آنجا حضور داشته یا لگد کردن آنها )

3- ظلم جنی به انسان ( به اینکه بدون سبب وارد بدن انسان شود.)

شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمة الله علیه می گوید: اگر ورود جنی به بدن انسان بخاطر عشق باشد این فاحشه ای از فواحشی است که خداوند آنرا حرام قرار داده است همانطور که بین دو انسان نیز حرام است اگر چه با رضایت طرفین صورت گیرد پس در ورود جنی به بدن انسان نه تنها فاحشه است بلکه ظلم نیز صورت گرفته چون رضایت انسان وجود ندارد لذا در این حالت شخص معالج برای جنی اتمام حجت می کند و به او می گوید که این ظلم و فاحشه ای است که خدا و رسولش از آن نهی کرده اند اما اگر سبب ورود جنی به بدن انسان به خاطر ظلم انسان به جنی باشد شخص معالج جنی را مورد خطاب قرار می دهد و به او می گوید که این ظلم تعمدی نبوده وشخصی که متعمدانه عملی را انجام نداده است مستحق عقوبت نمی گردد و اگر سبب ورود جنی به بدن انسان به خاطر ظلم جنی به انسان باشد بر او اتمام حجت کرده می شود و حکم خدا و رسول برای او بیان می گردد.

صفات معالج(شخصی که می خواهد جنی را از بدن خارج کند):

- اعتقاد کامل به توحید خالص در قول وعمل

- معتقد بودن به اینکه کلام خدا بر جن و انسان تاثیر می گذارد.

- آگاهی به عالم جنیان و شیاطین

- مستحب است که خودش ازدواج کرده باشد

- اجتناب از محرمات

- خلوص نیت

- تشخیص حالت (بعد از سوالاتی که از مریض می کند این تشخیص حاصل می شود.)

قبل از علاج باید ابتدا محیط صحیح برای خروج جنی آماده شود به اینکه اگر عکسی در آنجا وجود دارد بیرون برده شود تا ملائکه بتوانند وارد آن مکان شوند.

آن مکان باید از هر چیزی که شرع از آن نهی کرده مجرد وخالی شود.

سپس معالج دست خود را بر سر مریض می گذارد و آیاتی از قرآن را تلاوت می نماید ( سوره های فاتحه ـ بقره ـ صافات ـ مومنون ـ احقاف ـ رحمن ـ جن ـ اخلاص ـ فلق ـ ناس )

علامت های حضور جنی که در هنگام تلاوت قرآن حاصل می شود :

- دست گداشتن مریض بر چشمها یا سرخ شدن چشمها و لرزش پلکها

- لرزش شدید در بدن یا لرزش خفیف در عضوی از اعضاء

- داد وفریاد شدید مریض

- اعتراف خود جنی از طریق مریض جن زده

در مرحله بعد معالج سوالاتی را از مریض جن زده می پرسد که درواقع جواب دهنده جنی است.

اسم تو چیست؟ چرا وارد بدن این انسان شده ای؟ آیا جنی دیگری همراه تو در این جسد هست؟

دین تو چیست؟ آیا با ساحر کار می کنی؟

اگر جنی مسلمان باشد از طریق اسلوب ترغیب و ترهیب با او رفتار می شود که اگر موافقت به خروج کرد از او عهدی گرفته می شود که دیگر دوباره وارد بدن هیچ انسانی نشود و به اجازه خروج از طریق چشم یا شکم یا حنجره داده نمی شود بعد از خروج دوباره آیات خوانده می شود تا از خروج جنی اطمینان حاصل گردد. و اگر برای خروج موافقت نکرد با تهدید و ترساندن جنی او را وادار به خروج می کند.

و اگر جنی غیر مسلمان باشد ابتدا اسلام بر او عرضه می شود همانطور که بر یک غیر مسلمان از انسانها عرضه می گردد اگر مسلمان شد او را به ترک این ظلم و توبه دعوت می کند واگر مسمان نشد و بر کفر اصرار ورزید به او گفته می شود که در قبول دین هیچ اکراه و اجباری نیست اما این ظلم او پذیرفتنی نیست لذا با تهدید از او خواسته می شود که بدن انسان را ترک کند و اگر تهدید هم کارساز نبود از زدن کمک می گیرد.

نکته مهم: برای هیچکس حلال ودرست نیست که از زدن برای خروج جنی استفاده کند مگر برای کسی که واقعا متبحر و اهل خبره باشد و تجربه کافی را داشته باشد.

توصیه مهم: کسی که شروط و صفات لازم برای معالجه ندارد هرگز نباید شروع به معالجه جن زده کند چرا که امکان اینکه خود جن زده شود بسیار زیاد است.

...................................................................................
نویسنده: شیخ محمد تشیخ ( مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه )
بازديد:101112| نظر(4073)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت