« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد «نور» قطر | آشنایی با مساجد جهان 25 مرداد 1395
مسجد «نور» قطر

مسجد زيباي امام محمد بن عبدالوهاب ملقب به مسجد نور در كشور قطر شايد زيباترين مسجد در بين كشورهاي عربي حوزه خليج فارس باشد.

مسجد «نور» قطر

اين مسجد داراي 175 هزار متر مكعب مساحت بوده و از بزرگترين مساجد در جهان اسلام محسوب مي شود.

مسجد «نور» قطر

مسجد فوق از آن جهت مشهور است كه با فرارسيدن شب ،‌چهره اش زيبايي خاصي به دليل روشن شدن چراغ ها در آن پيدا مي كند و به اين دليل به «مسجد نور» مشهور شده است.

مسجد «نور» قطر

در مسجد فوق با دارابودن 90 گنبد و مناره اي 65 متري، از اكثر ويژگي هاي هنر اسلامي براي ساختن آن استفاده شده و همچنين پاركينگ بزرگ براي پذيرايي از عبادت كنندگان از ديگر امكانات مسجد در قطر است.

مسجد «نور» قطر

همچنين در بخش امكانات فرهنگي مسجد نور ، كتابخانه اثرهاي تاريخي اسلامي به همراه بخش حفظ قرآن ديده مي شود.

مسجد «نور» قطر

در مسجد نور براي 20 هزار عبادت كننده مرد و 10 هزار عابد زن فضا در نظر گرفته شده است و در حدود 420 ميليون ريال قطر براي ساخت اين مسجد كه در سال 2011 ميلادي به بهره برداري رسيده، هزينه صرف شده است.

مسجد «نور» قطر
بازديد:1968| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت