« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسجد «نور» آستانه قزاقستان | آشنایی با مساجد جهان 29 تير 1395
مسجد «نور» آستانه قزاقستان

مسجد نور آستانه (Nur Astana Mosque)، مسجدی در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان است ،که بزرگترین مسجد قزاقستان و بزرگترین مسجد در آسیای مرکزی محسوب می شود.

ارتفاع 40 متري مسجد نور نمادي از سن حضرت محمد (ص) و ارتفاع 63 متري مناره ها، نمادي از سن آن حضرت هنگام وفات است.

مسجد «نور» آستانه قزاقستان

گنبدها دارای روکش طلا هستند هشت اسکلت نگهدارنده گنبد، بطور ماهرانه فقط با الگوهای تزئینی و سوره های تراشیده شده (قطعات متن قرآن مقدس) تزئین شده اند.

اين مسجد عظيم در حاشيه رودخانه و در بخش غربي شهر "آستانه" قرار دارد.

مسجد «نور» آستانه قزاقستان

ساخت و ساز اين بنا براي اولين بار در ماه مارس سال 2005 آغاز شد و در سال 2008 گشوده شد.

در واقع اين مسجد هديه اي بود از طرف نور سلطان نظر بايف و امير قطر به رئيس جمهور قزاقستان به پاس همکاري دو کشور.

مسجد «نور» آستانه قزاقستان

در داخل، با یک سالن بسیار بزرگ مواجه می شویم، که پنج هزار نفر می توانند بطور همزمان به عبادت بپردازند. در طبقه دوم، یک بالکن وجود دارد که برای عبادت دو هزار زن طراحی شده است. مساحت این مسجد بالغ بر 4000 متر مربع است.

مسجد «نور» آستانه قزاقستان

مسجد نور "آستانه" ظرفيت پنج هزار نمازگزار در داخل مسجد و دو هزار نفر در خارج از مسجد را دارا است. در اين سازه از شيشه هاي مشبک، بتون، گرانيت استفاده شده است.
بازديد:2154| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت