« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

واکنش قطر و ترکیه به حکم مرسی | خبرها 1 تير 1395
واکنش قطر و ترکیه به حکم مرسی

دکتر محمد مرسی روز شنبه از سوی دادگاه جزایی قاهره به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم شد.

احمد الرمیحی رئیس دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر گفت: این حکم عاری از صحت بوده و با عدالت و حقیقت مغایرت دارد؛ زیرا شامل ادعاهایی گمراه کننده و مغایر با سیاست های دولت قطر در قبال کشورهای دوست از جمله مصر است.

وی افزود: متهم کردن محمد مرسی رئیس جمهوری سابق و برخی خبرنگاران به جاسوسی برای قطر از اصل، مردود است.

مدیر دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر خاطرنشان کرد که البته صدور چنین احکامی عجیب نیست؛ زیرا دادگاه های مصر در طول دو سال گذشته برای بیش از یکهزار متهم، احکام اعدام و حبس ابد صادر کرده اند که این احکام از سوی دادگاه تجدید نظر این کشور لغو شده است.

این مقام قطری تأکید کرد که چنین احکامی فاقد عدالت است و خدمتی به تحکم روابط برادرانه میان کشورهای دوست نمی کند.

احمد الرمیحی تصریح ساخت که این احکام، پیشینه خطرناکی برای روابط میان کشورهای عربی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد که قطر جزو نخستین کشورهایی بود که از زمان وقوع انقلاب 25 ژانویه، در کنار ملت مصر ایستاد.

دکتر محمد مرسی سیاستمدار مصری است که پنجمین رئیس جمهوری این کشور بود. مرسی در تاریخ دوازدهم تیرماه 1392 پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر پس از کودتایی توسط ارتش عزل شد.

وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی شدید درباره صدور این حکم، تاکید کرد که صدور حکم حبس ابد برای دکتر محمد مرسی رئیس جمهوری که از سال 2013 بازداشت شده است، نمی تواند به صلح و ثبات در جامعه مصر کمک کند.

براساس رای دادگاه جنایی قاهره ، دکتر محمد مرسی رئیس جمهوری برکنارشده مصر و 2 تن دیگر از متهمان پرونده جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم شدند و حکم اعدام 6 نفر از متهمان این پرونده که پیشتر برای تایید مفتی مصر فرستاده شده بود، پس از تایید مفتی، نهایی شد.

دادگاه جنایی قاهره همچنین دکتر محمد مرسی و 7 تن دیگر از متهمان این پرونده را به اتهام سرقت اسناد امنیت ملی و فروش آن به شبکه الجزیره قطر به 15 سال حبس محکوم نمود.

این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره سال گذشته میلادی دکتر محمد مرسی را در پرونده معروف به «فرار از زندان» به اعدام؛ و در پرونده «جاسوسی» به حبس ابد محکوم کرده بود.

----------------------------
منبع: العالم - خبر آنلاین
بازديد:918| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت