« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

رهبر جماعت اسلامی بنگلادش اعدام شد | خبرها 30 ارديبهشت 1395
رهبر جماعت اسلامی بنگلادش اعدام شد

مطیع‌الرحمان نظامی، رهبر جماعت اسلامی بنگلادش که در دادگاه عالی جنایات جنگی حکومت این کشور به اعدام محکوم شده بود، شامگاه سه‌شنبه ۲۱اردیبهشت اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نقیب‌الرحمان، پسر مطیع‌الرحمان نظامی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار آناتولی از داکا، پایتخت بنگلادش اظهار داشت: مسئولان زندان مرکزی این شهر با وی تماس گرفته و اطلاع داده‌اند که پدرش اعدام شده است.

وی افزود: «تمام اعضای خانواده سعی می‌کنیم که متانت و صبوری خود را حفظ کنیم. راه دیگری غیر از صبر کردن نداریم. باور داریم که پدرمان به شهادت رسیده است. راه وی را ادامه می‌دهیم. از همه‌ی مسلمانان می‌خواهیم که برای پدرم دعا کنند».

خبرگزاری مهر در همین زمینه به نقل از «روسیا الیوم» نوشت: مقامات بنگلادش به‌منظور مقابله با هرگونه اعتراضات و ناآرامی‌ها تدابیر امنیتی را در داکا پایتخت این کشور و دیگر مناطق تشدید کرده‌اند.

اعدام‌های گذشته در بنگلادش برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز را در پی داشته است و به خشونت کشیده شده است.

مراسم تشییع جنازه مطیع‌الرحمان نظامی صبح امروز برگزار شد و در زادگاه‌اش در شمال بنگلادش، در صد کیلومتری پایتخت دفن شد.

دولت بنگلادش در چند ماه اخیر ۴تن دیگر را نیز به اتهام واهی کشتار هندو‌ها در جنگ سال ۱۹۷۱که به جدایی بنگلادش از پاکستان منجر شد به دار مجازات آویخته است. گفتنی است پروفسور عبدالقادر ملا رهبر پیشین جماعت اسلامی بنگلادش نیز در ٢٢ آذرماه ١٣٩٢ اعدام شد.
بازديد:932| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت