« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

پنجاه‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن مالزی به کار خود پایان داد | خبرها 19 ارديبهشت 1395
پنجاه‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن مالزی به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اعلام اسامی نفرات برگزیده در دو رشته حفظ و قرائت در بخش آقایان و بانوان به کار خود پایان داد.

در بخش قرائت آقایان، نمایندگان کشورهای مالزی، برونئی دارالسلام، اندونزی، ایران و فیلیپین رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در بخش حفظ آقایان نمایندگان مصر، مالزی و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش قرائت بانوان نمایندگان کشورهای مالزی، اندونزی، برونئی، مراکش و فیلیپین به ترتیب مقامهای اول تا پنجم را از آن خود کردند.

در بخش حفظ بانوان نمایندگان کشورهای مصر، مالزی و لبنان رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

پنجاه‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن مالزی به کار خود پایان داد

رقابت‌های بخش حفظ این مسابقات طی سه روز از سه شنبه تا پنج شنبه(۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ به وقت محلی در نوبت صبح و مسابقات بخش قرائت نیز طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در نوبت عصر برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات نماینده‌ای در بخش حفظ نداشت.

بنابر اعلام سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) در این رقابت‌ها مجموعاً ۶۹ کشور حضور داشتند که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و ۲۶ کشور نیز در هر دو رشته شرکت کردند.

این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار شد و ۱۶ داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این رقابت‌ها را قضاوت و عملکرد متسابقین را مورد ارزیابی قرار دادند.

..............
منبع: ایکنا
بازديد:922| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت