« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مدرسه اسماعیلیه قشم | معاونت اجتماعی 23 بهمن 1389
این مراسم بمناسبت گرامیداشت 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل نمازخانه مدرسه علوم دینی اسماعیلیه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی مریدی زاده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و امام جمعه موقت قشم و استاد حوزه و دانشگاه و شیخ یعقوب دریانورد امام جمعه موقت بندر درگهان و مدرسین مدرسه اسماعیلیه در جمع علم آموزان خواهر برگزار شد .

شروع مراسم با تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید بود که توسط یکی از طلاب صورت گرفت سپس شیخ شافعی تشیخ مدیر مدرسه اسماعیلیه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تبریک ایام فجر انقلاب به دستاوردها و نتایج انقلاب با برکت ایران اشاره نمودند ایشان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه اهل سنت را پر رونق شدن مدارس دینی و مساجد اهل سنت دانسته و زدوده شدن دست استعمار گران از ایران اسلامی را از نتایج بزرگ انقلاب معرفی کردند و با تأکید بر حفظ وحدت بین اقشار و اقوام مختلف ایرانی آنرا ضمانت کننده و حافظ انقلاب قلمداد نمودند .

ایشان در ادامه صحبتشان به بعضی از وظایف فرد فرد مسلمین در حفظ انقلاب اشاره نموده و امر به معروف و نهی از منکر و محافظت از فرهنگ ناب اسلامی را لوازم حفظ انقلاب دانستند.

سپس شیخ یعقوب دریانورد امام جمعه موقت بندر درگهان نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به حاضرین به بعضی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کردند. ایشان با مقایسه ایران بعد از انقلاب با وضعیت آن قبل از انقلاب به پیشرفت چشمگیر ملت اسلامی در تمام زمینه های علمی صنعتی اشاره نموده و وحدت اسلامی در جامعه را بزرگترین نعمت موجود در نظام جمهوری اسلامی دانستند و ایجاد عزت و کرامت برای مسلمانان را یکی از شاخصه های مهم انقلاب قلمداد نمودند.

شیخ یعقوب دریانورد ایجاد تفرقه در بین اقوام یک ملت را سیاست پیر استعمار انگلیس خوانده و با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که شیعه ای که به اهل سنت بدگویی کند و اختلاف بیندازد شیعه نیست و سن ای که به اهل تشیع بدگویی کند سنی نیست.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج علی مریدی زاده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران و امام جمعه موقت قشم و استاد حوزه و دانشگاه ضمن تشکر از حوزه اسماعیلیه بخاطر برگزاری این مراسم ، دهه مبارک فجر را به حاضرین تبریک گفتند .

ایشان با مقایسه ایران قبل از 57 با ایران بعد از 57 ، نفی سلطه بیگانگان را یکی از اهداف بزرگ انقلاب دانسته و وضعیت موجود در دوره شاه و باج گیری آمریکایی ها از ملت را از ننگین ترین اعمال آنان معرفی کردند و با اشاره به جهد و تلاش و زحمات امام خمینی در طول مبارزه و فدا کردن فرزند خود در این راه دومین هدف انقلاب را نفی استبداد و ظلم طبقه حاکم دانستند .

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی مریدی زاده با اشاره به ظلم و تاراج اموال ملت در دوره شاه به بعضی از خیانت های شاه نسبت به ملت ایران اشاره کردند و با تأکید بر ناپایداری ظلم حکومت مصر و حسنی مبارک را از نمونه های موجود حکام ظالم دانستند .

ایشان با اشاره به توصیه امام که نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد سومین هدف انقلاب را ایجاد عزت و سربلندی برای ایران و اسلام دانسته و ایجاد حکومت اسلامی و تأکید امام بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر را چهارمین هدف معرفی کردند .

ایشان در ادامه صحبتشان به پیشرفت های علمی اقتصادی انقلاب در تمام زمینه ها اشاره کردند و حفظ دستاوردهای انقلاب و صدور آن به دیگر کشورها را وظیفه ملی خواندند و در جهت صدور انقلاب یادگیری زبان خارجی را به علم آموزان سفارش نمودند.

حاج علی مریدی زاده تهاجم فرهنگی غرب و ایجاد شکاف فرهنگی در جوامع اسلامی را از دسیسه های نوظهور استعمار خوانده و بر ضرورت القای مفاهیم اسلامی و ترویج اخلاق اسلامی بین جوانان توسط روحانیون و طلاب تأکید کردند .

در پایان مراسم جوایزی به نفرات برتر امتحانات نیمسال مدرسه اسماعیلیه بخش خواهران اهدا شد. این مراسم با پذیرایی مختصری به پایان رسید.
بازديد:1827| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت